پرچم عزای امام حسین(ع) در شهرکرد برافراشته شد
کد خبر: 4074408
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

پرچم عزای امام حسین(ع) در شهرکرد برافراشته شد

همزمان با آغاز ماه محرم، پرچم عزای حسین(ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین(ع) شهرکرد برافراشته شد.

پرچم عزای حسینی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، پرچم عزای حسین(ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم هشتم مردادماه در میدان امام حسین(ع) شهرکرد برافراشته شد.

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد در این مراسم با بیان اینکه شهرداری فضاهای در اختیارش را برای عزاداران امام حسین(ع) سیاه‌پوش کرده است، اظهار کرد: عزاداری بر مصیبت‌های امام حسین(ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم نیست. اهدافی چون حفظ مکتب حسینی، بصیرت‌افزایی، تقویت روح استکبارستیزی، حفظ مکتب و شریعت امامان و معرفی اهل بیت(ع) به عنوان الگوی مسلمانان، وحدت میان امت و معرفی اسلام حقیقی به جهانیان از جمله اهداف عزاداری امام حسین(ع) است.

نجفی بیان کرد: پرچم عزای امام حسین(ع) در میدان کوهرنگ و تپه نورالشهداء نیز در دهه اول محرم به اهتزاز در می‌آید.

مشارکت شهرداری شهرکرد با هئیت‌های مذهبی

همچنین احمد مولوی، مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد اظهار کرد: ورود شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی برای کمک به هیئت‌های مذهبی شهر برای تسهیل‌گری در برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بوده است.

وی افزود: شهرداری شهرکرد در برپایی موکب‌ها، نصب داربست فلزی، پرچم و ریسه‌های عزا همکاری لازم را با هیئت‌های مختلف داشته است و فضاسازی شهری از چند روز قبل از شروع ماه محرم توسط شهرداری صورت پذیرفت.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: نصب بنرهای عزا و سوگواری در مسیرهای اصلی، بلوارها و میادین انجام و با استفاده از پرچم، پارچه، ریسه، بنر و 6 تابلو پازلی سازمان فرهنگی، اجتماعی، شهر سیاه‌پوش شده است.

انتهای پیام
captcha