اعلام عزای عمومی در الیگودرز در پی جان‌باختن ۵ نفر در سیل
کد خبر: 4074543
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

اعلام عزای عمومی در الیگودرز در پی جان‌باختن ۵ نفر در سیل

استاندار لرستان در پی جان‌باختن پنج نفر در سیل شب گذشته در الیگودرز، فردا یک‌شنبه، نهم مرداد را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در الیگودرز در پی جان‌باختن ۵ نفر در سیلبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در پی وقوع سیل شب گذشته در شهرستان الیگودرز و جان‌باختن پنج نفر از اعضای یک خانواده در این شهرستان، فردا یک‌شنبه، نهم مرداد را عزای عمومی اعلام کرد.

استاندار لرستان ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفیان سیل، جان باختن جمعی از هم استانی‌ها را موجب جریحه‌دار شدن قلوب مردم ولایی و شهیدپرور لرستان دانست و این حادثه دردناک را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

خسارت سیل به ۳۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: سیل به ۳۰ مزرعه رورش ماهی در لرستان و به‌ویژه مزارع پرورش ماهی الیگودرز خسارت وارد کرد و حدود ۸۰۰ تُن ماهی تلف شد.

وی با بیان اینکه از عصر دیروز زمان آغاز بارش باران در لرستان تا کنون به ۴۲۰ نفر گرفتار در سیل امدادرسانی شده است،  افزود: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر امروز وارد شمال لرستان می‌شود و شهرستان‌های بروجرد، سلسله و بخشی از دلفان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پازوکب با بیان اینکه سیل دیروز در مناطق عشایری الیگودرز باعث مرگ ۵ عضو یک خانواده شد، ادامه داد: به منظور بررسی بیستر ابعاد سیل با حضور استاندار لرستان جلسه شورای اداری در الیگودرز تشکیل شده است.

خسارت‌های سیل الیگودرز جمع‌بندی و اعلام خواهد شد

پازوکی اضافه کرد: متعاقب هشدارهای صادره اداره‌کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی  به جو استان، یک سامانه بارشی روز گذشته از مناطف شرقی و جنوب شرقی استان فعالیت خود را آغاز کرد و در پی بارش‌های ایجاد شده در منطقه ذلقی شهرستان لیگودرز و در پی رانش زمین یک خانواده ۱۵ نفره دچار حادثه شده که پنج نفر از آن‌ها فوت شدند.

وی اضافه کرد: در پی بارش‌ها دو نفر را در بخش دیگری مفقودی داریم که جستجو با تعیین سرنوشت این دو نفر در دستور کار نیروهای اندادی قرار دارد.

پازوکی افزود: براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی یک سامانه بارشی جدید از شمال استان وارد شده که شهرستان‌های بروجرد، سلسله و بخشی از نورآباد را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد و فعالیت آن از امروز بعدازظهر شروع خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: در اثر بارش‌های اتفاق افتاده در شهرستان الیگودرز خسارات زیادی به زیرساخت‌های این شهرستان ازجمله راه‌های ارتباطی، راه‌های بین مزراع، مزارع پرورش ماهی و بخش کشاورزی وارد شد که بعد از پایان فعالیت این سامانه بارشی خسارت‌ها جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: خواهش ما از شهروندان این است که با توجه به اینکه فعالیت این سامانه بارشی به صورت رگباری و نقطه‌ای است و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد جداً از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

پازوکی اظهار کرد: ورزشکاران و گردشگران از صعود به ارتفاعات جداً خودداری کرده و به توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی صادر شده توسط ادارات کل هواشناسی و مدیریت بحران استان توجه کنند که تا پایان فعالیت این سامانه بارشی که پیش‌بینی می‌شود تا ظهر روز دوشنبه در منطقه حاکم باشد، مشکلی برای کسی پیش نیاید.

 

انتهای پیام
captcha