محرم فرصتی برای کسب بصیرت و دشمن‌شناسی است
کد خبر: 4074666
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

محرم فرصتی برای کسب بصیرت و دشمن‌شناسی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی محرم را فرصتی برای کسب بصیرت و دشمن‌شناسی دانست و تأکید کرد: از این فرصت ارزشمندی که به دست آورده‌ایم، باید حداکثر استفاده را بکنیم.

ماه محرم فرصتی برای دست یافتن به فضیلت‌های معنوی استحجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ماه محرم یک فرصت ارزشمند برای طهارت روح، تهذیب نفس و نزدیک شدن به خداوند متعال همچنین دست یافتن به فضیلت‌های معنوی است که نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه، عزاداری برای سید و سالار شهیدان، یکی از آداب سنتی و مذهبی در کشور ما به‌شمار می‌رود، که پیشینه دیرپایی دارد، افزود: اجرای این مراسم برای زنده نگه داشتن هدف امام حسین(ع) و راه و یاد شهدای کربلا ضروری بوده و اهمیت آن برای همه مشخص است.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه عزاداران حسینی همه ساله با شور و عشق مضاعف به آن حضرت، تمام تلاششان را برای زنده نگه‌داشن این سنت دیرینه می‌کنند و حتی جوانان برای این مهم پیشگام‌تر از بقیه اقشار هستند، اضافه کرد: برپایی هیئت‌های عزاداری، باید بر پایه اصول و نظم خاصی باشد، تا بتواند در شان عزاداران حسینی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه محور قیام امام حسین‌(ع) برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده پس همه مردم در هر مقام و مسئولیتی باید نسبت به این مهم حساس باشند، ادامه داد: آحاد جامعه باید درراستای عمل به این فریضه الهی گام بردارند.

قریشی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب هرگز مناسک دینی مسلمانان را برنمی‌تابند و همواره دنبال فرصتی برای هجمه هستند، بیان کرد: عزاداری باشکوه ماه محرم تیری بر قلب دشمنان بوده و نشان‌دهده ایستادگی ملت‌ها در برابر ظلم و جور است.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه اسلام‌ستیزان از هر فرصت برای کمرنگ کردن ایمان ملت‌ها و حذف این قبیل مناسک مذهبی بهره می‌برند، گفت: بنابراین باید آیین‌های امسال باعظمت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و از نظر کیفی و محتوایی غنی و پربار شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی محرم را ماه اظهار وفاداری و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و زمانی برای اعلام انزجار از دشمنان اسلام دانست و بیان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای مطالعه مجدد در تاریخ و عبرت‌آموزی از اشتباهات، کم‌کاری نسل‌های پیشین و عدم‌ تکرار خطاهای گذشتگان است، همچنین در این ایام می‌توانیم درس تولی و تبری فرا بگیریم.

امام‌جمعه ارومیه محرم را فرصتی برای کسب بصیرت و دشمن‌شناسی دانست و اظهار کرد: از این فرصت ارزشمندی که به دست آورده‌ایم، باید حداکثر استفاده را بکنیم.

انتهای پیام
captcha