طرح اطعام و احسان حسینی در گیلان اجرا می‌شود
کد خبر: 4074752
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
همزمان با ایام محرم و صفر

طرح اطعام و احسان حسینی در گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، گفت: همزمان با ایام محرم و صفر، طرح اطعام حسینی در 72 آشپزخانه استان گیلان اجرا می‌شود.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی انجام می‌شود، اظهار کرد: این اطعام با همکاری مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد آشپزخانه‌های که در ماه محرم و صفر در آنها غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: به نیت تعداد یاران امام حسین(ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی، غذای گرم در 72 آشپزخانه طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان ادامه داد: سال گذشته 555 هزار و 500 پُرس غذای گرم به ارزش ریالی حدود 19 میلیارد و 400 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

اهرابی با اشاره به اینکه غذاهای آماده شده، توسط همکاران این اداره درب منازل نیازمندان توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ گونه توزیع غذا در مقابل آشپزخانه‌ها و دفاتر کمیته امداد نخواهیم داشت.

وی به اجرای طرح احسان حسینی اشاره و تصریح کرد: این طرح با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اجرا می‌گردد که در سال گذشته 25 هزار و 800 بسته معیشتی به ارزش حدود 6 میلیارد و 400 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه هزینه لازم برای اجرای طرح اطعام و احسان حسینی برای سال جاری 35 میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از ظرفیت‌های مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی بهره می گیریم و همچنین امیدواریم مردم نوعدوست گیلانی باردیگر در این امر خیر نیز مانند طرح‌های گذشته ما را یاری نمایند.

اهرابی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری، گفت: مردم خیّر گیلان می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت 7678-9995-9918-6037 و یا شماره حساب 0109352176004 نزد بانک ملّی واریز نمایند و یا از طرق کد دستوری #013*8877* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

گفتنی است سال گذشته مجموع مشارکت خیرین در قالب بسته های معیشتی و طرح اطعام و احسان حسینی حدود 25 میلیارد و 800 میلیون تومان بود.

انتهای پیام
captcha