نگاهی به برنامه‌های موسسات قرآنی کرمان در ماه محرم
کد خبر: 4074914
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

نگاهی به برنامه‌های موسسات قرآنی کرمان در ماه محرم

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، موسسات قرآنی کرمان، برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این ایام برنامه‌ریزی کرده‌اند که برپایی مجالس قرائت قرآن و زیارت عاشورا، عزاداری، سخنرانی و... از جمله این برنامه‌ها است.

برنامه‌های موسسات قرآنی کرمان در ماه محرم

به گزارش ایکنا از کرمان، با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع)، برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برگزاری عزاداری، روضه‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و قرآنی در سراسر کشور انجام شده است. در استان کرمان نیز موسسات قرآنی برای بزرگداشت این ایام برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که برنامه تعدادی از این موسسات تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

برگزاری مراسم سخنرانی برای دانش‌آموزان دبستانی و برگزاری مجالس قرائت قرآن از جمله برنامه‌های موسسه قرآنی بیت‌الحسین(ع) شهر کرمان برای دهه اول محرم است.

برپایی موکب، مشکی‌پوش کردن موسسه، برپایی مراسم مداحی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های موسسه جامعه القرآن‌الکریم و موسسه سفیران قرآن شهرستان زرند در دهه اول محرم است.

موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالزهرا(س) شهر کرمان برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری جلسات آموزشی تربیت دینی فرزند و کلاس‌های آموزشی ویژه بزرگسالان، برپایی محافل قرائت قرآن، جلسات قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی در محل موسسه و ذکر توسل و توزیع نذورات، جلسات قرآن و نقاشی با موضوعات مذهبی و مهدویت ویژه کودکان را در دهه اول ماه محرم اجرا می‌کند.

برگزاری مسابقه عکس و نقاشی با موضوع عاشورا و کربلا، برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به ویژه در دهه اول محرم در حسینیه روستای دریجان توسط هیئت فاطمه الزهرا، برپایی مجالس تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته شهرستان، سخنرانی مذهبی، مداحی و اهتزاز پرچم محرم، مراسم خیمه سوزان، نمایش ورود کاروان امام حسین(ع)به کربلا و برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در ماه محرم از جمله مهمترین برنامه‌های موسسه فرهنگی قران وعترت بشارت رقیه سادات شهرستان بم در ماه محرم است.

حضور فعال جامعه قرآنی در مراسمات محرم، قرائت قرآن و بیان تفسیر توسط مربیان در جلسات خانگی زیارت عاشورا، قرائت قرآن در هیئت‌های مذهبی پیش‌ از مراسم سخنرانی وعاظ، برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی در محل خانه قرآن و برگزاری مسابقه قرآنی بامحوریت حفظ سوره فجر در ایام محرم از برنامه‌های خانه قرآن باب الحوائج رحیم‌آباد شهر چترود است.

انتهای پیام
captcha