محبت اهل‌ بیت(ع) با پیروی از سیره آن بزرگواران کامل می‌شود
کد خبر: 4074971
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

محبت اهل‌ بیت(ع) با پیروی از سیره آن بزرگواران کامل می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خاصیت محبت و دوستی این است که انسان را شبیه محبوب می‌کند، گفت: محبت اهل بیت(ع) با پیروی از سبک و سیره زندگی آن بزرگواران کامل می‌شود.

آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان‌نیوز، آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه‌برنامه‌ عزاداری شب سوم محرم که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه محبت اهل‌ بیت(ع) باید با تبعیت از آن بزرگواران همراه باشد، گفت: خاصیت محبت و دوستی این است که انسان را شبیه محبوب می‌کند.

وی تصریح کرد: کسی که محبت شخصی را در دل دارد، تلاش می‌کند از نظر رفتار، گفتار و کردار به او شبیه باشد. محب اهل‌ بیت(ع) هم باید تلاش کند که این محبت در رفتار و گفتارش نمود پیدا کند.

خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام صادق(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار فرموده‌اند که ما اهل بیت(ع) شش خصلت داریم که این خصایص باید در محبان و شیعیان ما هم وجود داشته باشد.

کازرونی افزود: طبق این حدیث نورانی اولین خصلتی که در اهل‌ بیت(ع) وجود دارد، «ورع» یعنی دوری کردن از معاصی و گناهان است. انسان مؤمن هرگز خود را آلوده به گناه نمی‌کند چراکه با مضرات گناه و نافرمانی خدا به خوبی آشناست. هیچ فضیلتی بالاتر از ورع و دوری از گناه نیست. کسی که محب اهل‌ بیت(ع) است این محبت او را از ارتکاب به گناه و معصیت باز می‌دارد.

خطیب حر مطهر رضوی اظهار کرد: براساس این روایت دومین خصلت اهل‌ بیت(ع) این است که آن‌ها اهل کار و تلاش هستند. اسلام با تنبلی مخالف است و کار و تلاش را بهترین راه برای نیل به اهداف بزرگ می‌داند. یکی دیگر از ویژگی‌های اهل‌ بیت(ع) ادای امانت است. کسی که ادعای دوستی و محبت اهل‌ بیت(ع) را دارد باید به تأسی از آن بزرگواران امانت را به صاحبش برگرداند.

کازرونی بیان کرد: صله ارحام، اکرام میهمان و گذشت از خطای دیگران از دیگر ویژگی‌های اهل‌ بیت(ع) طبق این حدیث گهربار است که باید مورد توجه شیعیان و محبان آن‌ها قرار بگیرد.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا و عرض ارادت زائران حرم رضوی به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عزاداری و ذکر مصیبت اهل‌ بیت(ع) با نوای احمد واعظی، امیر عارف و علی فخار از ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل‌ بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha