تعزیه‌خوانان گیلانی؛ راویان نذر اهدای خون
کد خبر: 4075103
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

تعزیه‌خوانان گیلانی؛ راویان نذر اهدای خون

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با حضور ارزشمند تعزیه‌خوانان و بازخوانی نهضت عاشورا و دعوت مردم به نذر اهدای خون در ایام عزاداری اباعبدالله(ع)، شاهد شور حسینی در حوزه اهدای خون و سلامتی خواهیم بود .

تعزیه خوانان گیلانی راویان نذر اهدای خون

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان گیلان، همزمان با فرارسیدن چهل‌وهشتمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران، گروه تعزیه حضرت علی اکبر امام حسین(ع) با همکاری اداره‌کل ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، دهم مردادماه در سازمان انتقال خون استان حضور یافتند و ضمن بازسازی و اجرای گزیده‌ای از روایت نهضت عاشورا، حال و هوای عاشورایی را به پرسنل و اهداکنندگان حاضر در انتقال خون دادند.

اعضای گروه تعزیه حضرت علی اکبر امام حسین(ع) با حضور پرشور و قرائت گوشه‌هایی از پرده نهضت عاشورا، ندای «لبیک یا امام حسین(ع)» را در محوطه انتقال خون گیلان طنین انداز کردند.

بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان در پایان اجرای این تعزیه ضمن تقدیر از حضور معنوی گروه تعزیه به همزمانی آغاز ماه محرم با تاسیس سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: امروز با حضور ارزشمند تعزیه‌خوانان و بازخوانی نهضت عاشورا و دعوت مردم به نذر اهدای خون در ایام عزاداری اباعبدالله(ع)، شاهد شور حسینی در حوزه اهدای خون و سلامتی خواهیم بود.

وی به جایگاه تعزیه و تجلی روایت کربلا در ایثار و نقش و اهمیت رسالت انتقال خون اشاره کرد و افزود: حضور ارزشمند شما و بیان شیوای رسالت کربلا روح ایثار و جوانمردی را یادآور شد و از نفوذ کلام ارزشمندتان در بین ملت دوستدار اهل بیت حق مطلب نذر اهدای خون خصوصا در این ایام مبارک تداوم خواهد داشت .

تعزیه‌خوانان روایتگران فرهنگ حسینی هستند

علی احمدنیا، مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان از بانیان برگزاری برنامه فرهنگسازی اهدای خون با حضور تعزیه خوانان عضو صندوق هنر و روایت اهدای خون، اظهار کرد: تعزیه‌خوانان روایتگران فرهنگ حسینی هستند و با برگزاری این برنامه به عنوان راویان اهدای خون، مردم نوع‌دوست را به انجام کار خیر و خداپسندانه اهدای خون و نجات جان همنوع دعوت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه سرآغاز شروع فصل همدلی تعزیه خوانان عضو صندوق هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد می‌باشد و در آینده با برنامه‌ریزی‌های مدون و مستمر انتقال خون استان را در راستای فرهنگ سازی اهدای خون یاری خواهیم رساند.

احمدعلی دهقانی سرپرست گروه تعزیه حضرت حر، فرشاد تیغ نورد سرپرست گروه تعزیه حضرت قمر بنی هاشم و اسماعیل یگانه سرپرست گروه تعزیه حضرت علی اکبر امام حسین(ع) راویان اهدای خون مردم گیلان را به نذر اهدای خون دعوت کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح یادبود و حکم راویان اهدای خون به تعزیه‌خوانان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha