تغییر ذائقه مردم راهبرد اساسی دشمن است
کد خبر: 4075195
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

تغییر ذائقه مردم راهبرد اساسی دشمن است

مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه برای دشمنان یک راهبرد اساسی و ریشه جنگ شناختی دشمن است و این تغییر به جایی می‌رسد که جامعه را به تباهی و نابودی می‌کشاند، گفت: پس در این جنگ شناختی باید مراقب باشیم که به شناخت و تشخیص خودمان اعتماد نکنیم که انتهای آن رسوایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، استاد حوزه علمیه، شامگاه 10 مردادماه در مراسم عزاداری شب چهارم محرم در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تغییر ذائقه جامعه، مقدمه مهمی برای تغییر سبک زندگی مردم است، اظهار کرد: در این شیوه استعمار جدید، دشمن با دستکاری کردن ذهن و نوع شناخت مردم جای خیر و شر را در نظر آنها عوض می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت اهل علم و باسوادها در ذهنشان نبوده که بر روی فرآیند انتخاب‌ها کار کنند، گفت: نهایت حجت اکثریت مردم برای انتخاب‌هایشان «خوشمان می‌آید» است و این در حالی است انسان‌هایی که برای انسانیت قائل هستند فکر می‌کنند چرا بین گزینه‌های مختلف به یکی علاقه‌مند شده و ریشه آن کجاست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید دقت کنیم که شناخت ما از کجا شکل می‌گیرد و در هیچ شرایطی عوامانه دست به انتخاب نزنیم؛ تغییر ذائقه برای دشمنان یک راهبرد اساسی است و این تغییر به جایی می‌رسد که جامعه را به تباهی و نابودی بکشاند.

مهدوی‌ارفع با تأکید بر اینکه خدا می‌گوید کسانی که بی‌مبالات هستند، گناه مستمر انجام می‌دهند و در شریعت و دینداری بی‌دقتی می‌کنند و به جایی می‌رسند که در نهایت شریعت و دین را منکر می‌شوند، بیان کرد: تغییر ذائقه، ریشه جنگ شناختی دشمن است و یکی از مصادیق امروزی آن منفور شدن آمران به معروف و محبوب شدن هنجارشکنان و هتاکان به احکام الهی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اهل بیت(ع) شاخص سلامت جامعه است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند اگر جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند ظالمان بر آن جامعه مسلط می‌شوند نظام آن جامعه به فروپاشی خواهد رسید و خدا هم هیچ اعتنایی به مردم آن نخواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ایشان در خطبه نهج‌البلاغه می‌فرمایند همانا تمام اعمال نیکو و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در برابر اقیانوس بیکران است.

مهدوی‌ارفع یادآور شد: قاتلان امام حسین(ع) اهل نماز شب و قرآن بودند، ولی تحت‌تأثیر استعمار ذائقه‌شان عوض شد تا در کربلا مقابل ولی خدا بایستند؛ امروز نیز در این استعمار فرانو و جنگ شناختی مراقب باشید که آسان به شناخت و تشخیص خودتان اعتماد نکنید که انتهای آن رسوایی است.

انتهای پیام
captcha