پیام‌های عزتمندانه عاشورا را بازگو کنیم
کد خبر: 4075359
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
قاضی‌عسکر:

پیام‌های عزتمندانه عاشورا را بازگو کنیم

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) گفت: در مورد قضیه عاشورا باید حقایق را بازگو کنیم و چنین حادثه پرعظمتی را که این همه عزت در آن نهفته است تبدیل به ذلت نکنیم؛ پیام‌های عزتمندانه بسیاری در این واقعه وجود دارد که باید بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) که روز گذشته، 10 مردادماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، به اهمیت تلاش در ترویج فرهنگ عاشورایی در سطوح مختلف داخلی و بین‌المللی پرداخت و گفت: ما در مورد امام حسین(ع) هر چقدر کار کنیم، کم کرده‌ایم و این موضوع در عرصه بین‌الملل بسیار مهم است؛ علاقه و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مخصوصاً به حسنین(ع) در کشورهای مختلفی حاکم شده است.

وی ادامه داد: وقتی محرم فرا می‌رسد در هر گوشه دنیا دیده می‌شود که اگر حتی یک خانواده شیعی باشد، پرچم عزای امام حسین(ع) را روی بام خانه‌اش نصب می‌کند و به این وسیله جاذبه این نهضت را در سطح بین‌المللی توسعه می‌دهد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عشق به امام حسین(ع) را در دل‌های همه مسلمانان جاری دانست و گفت: شعارهای امام حسین(ع) همچون پرهیز از ذلت و مبارزه با ظلم آنچنان جذابیتی دارند که در هر کجای دنیا مطرح شوند مظلومین عالم از آن‌ها استقبال کرده و مجذوب حضرت سیدالشهدا(ع) می‌شوند.

قاضی‌عسکر با اشاره به برخی آثار شهید مطهری، تصریح کرد: در کتابی همچون حماسه حسینی، شهید مطهری بعضی تحریفات تاریخی مرتبط با واقعه عاشورا را تشریح کرده است؛ ما می‌توانیم ارزش‌های اصیل عاشورایی را و آخرین پیام امام حسین(ع) که به تعبیر شهید مطهری پیام آزادگی است، در تمام نقاط دنیا مطرح کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: کارهای صورت گرفته از سوی این دفتر کارهای ماندگار و فاخری بوده که در حوزه‌های مختلفی همچون نشر کتاب، فصلنامه‌های علمی پژوهشی و فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی انجام شده که همه این‌ اقدامات باعث عزت و عظمت تشیع است.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در مورد قضیه عاشورا باید در وهله اول حقایق را بازگو کنیم و دوماً می‌بایست چنین حادثه پرعظمتی را که این همه عزت در آن نهفته است تبدیل به ذلت نکنیم؛ پیام‌های عزتمندانه بسیاری در این واقعه وجود دارد.

وی بیان کرد: عاشورا برای فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای زمینه‌های بسیاری را در خود دارد و دغدغه‌مندان می‌بایست از این عرصه غافل نشوند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، دبیر اجرایی دومین سوگوره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) گزارشی از روند برگزاری این سوگواره را ارائه کرد.

یادآور می‌شود، دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین0ع)» به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و رادیو معارف برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha