غیرت دینی در جامعه احیا شود
کد خبر: 4075773
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

غیرت دینی در جامعه احیا شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه غیرت دینی در جامعه بسیار کمرنگ شده گفت: اگر مردم نسبت به دین خود حساسیت داشته باشند و در برابر بی دینی و گناه و معصیت از خود واکنش نشان دهند، غیرت دینی در جامعه زنده خواهد شد.

غیرت دینی در جامعه احیا شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 12 مردادماه در دیدار با زینب جعفری، بانوی محجبه یزدی که چندی پیش در قطار به دلیل امر به معروف و نهی از منکر بر سر مسئله حجاب مورد توهین و هتک حرمت قرار گرفته بود، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جدی گرفته شود اظهار کرد: اگر مردم نسبت به دین خود حساسیت داشته باشند و در برابر بی دینی و گناه و معصیت از خود واکنش نشان دهند، غیرت دینی در جامعه زنده خواهد شد.

ناصری ادامه داد: غیرت دینی در جامعه بسیار کمرنگ شده و دشمن با فرهنگسازی خود از طریق فضای مجازی در صدد بی تفاوت کردن جامعه نسبت به مسائل دینی است اما امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی هستند و باید به آنها توجه جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت عفاف و حجاب باید در جامعه بهبود پیدا کند، افزود: موضوع فقط عفاف و حجاب نیست، موضوع این است که دشمن در صدد ترویج بی حیایی در جامعه است و در چنین جامعه‌ای حرمت‌ها شکسته می‌شود و حریم خانواده دیگر معنا و مفهومی نخواهد داشت.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) نیز به خاطر احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد اظهار کرد: اگر ما خود را پیروان امام حسین(ع) می‌دانیم باید در مسیر ایشان قدم برداریم و اجازه ندهیم دین و واجبات دینی به دست فراموشی سپرده شود.

زینب جعفری، فرزند شهید جعفری نیز در این دیدار گفت: موضوع من اکنون شخصی نیست و به خاطر ضرب و شتم و توهینی که در قطار به من شد، موضوع را پیگیری نمی‌کنم بلکه موضوع من اهمیت عفاف و حجاب است.

وی بیان کرد: چادر میراث حضرت زهرا(س) و توصیه شهدا است و باید این پوشش به عنوان کامل‌ترین پوشش در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha