امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر روش تاثیرگذار برای نظارت جمعی است
کد خبر: 4075840
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر روش تاثیرگذار برای نظارت جمعی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس گفت: ماه محرم یک فرصت مناسب و ارزشمند برای این است، که اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نوع نظارت جمعی و تاثیرگذار برای جوانان تبیین شود.

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر روش تاثیرگذار برای نظارت جمعی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس 13 مرداد در دیدار با رزمندگان مستقر در مناطق عملیاتی گردان‌های رزم این شهرستان، اظهار کرد: اشک ریختن در سوگ امام حسین (ع) عبادت بزرگی است، اما اشکی ارزشمند است، که با معرفت و شناخت کامل توام شود.

وی ضمن اشاره به علل شهادت امام حسین (ع)، افزود: افرادی دربرابر ایشان  شمشیر کشیدند، که قبله، دین و کتاب آسمانی‌شان یکی بود، اما چون واقعیت به درستی برای آنها تبیین نشده بود، پسر پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام رضایی در باب اهمیت پرداختن به مبحث مهم امربه معروف و نهی از منکر در برهه حساس کنونی، اظهار کرد: لازمه برخورد با معضل‌های اجتماعی، استفاده از روش تبشیر و تنذیر پیامبرگونه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس با بیان اینکه آحاد جامعه صرف‌نظر از مسئول، مردم و ... باید به معروف امر شده و از منکر هم نهی شود، ادامه داد: همه در مقابل یکدیگر مسئول هستیم، بنابراین باید برای اصلاح یکدیگر بکوشیم.

وی با بیان اینکه، امر به معروف و نهی از منکر جزو امور مهم در بین واجبات شرعی است، درواقع نوعی نظارت اجتماعی به حساب می‌آید، گرچه فراتر از آن است، خاطرنشان کرد: گام برداشتن در این زمینه از جهات مختلف ظرافت‌هایی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس خاطرنشان کرد: کسانی که به این واجب مهم می‌خواهند بپردازند، لازم است که حساسیت فعالیت در این زمینه را بدانند، همچنین نکات و ظرایف خاص اهتمام به آن را تا جایی که می‌توانند رعایت کنند.

وی اضافه کرد: اگر کسی را در خیابان و در انظار عمومی با لحن آمیخته با طلبکاری و عتاب‌گونه مورد امر و نهی قرار ‌دهیم، طبیعی است که نباید توقع رفتار و عکس العمل مثبتی از طرف مقابل داشت، رعایت احترام متقابل، تکریم شخصیت طرف‌مقابل و حفظ آرامش عناصری مهم و اساسی است.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: اگر شخصیت و منزلت اجتماعی طرف مقابل را نادیده بگیریم، امر به معروف و نهی از منکر نه‌تنها تاثیر موردانتظار را نخواهد داشت، بلکه اثر معکوس برجای خواهد گذاشت و این فریضه الهی روزبه‌روز بیشتر در حاشیه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha