دغدغه اصلی مدیریت شهری مشهد حضور زائر است
کد خبر: 4076241
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

دغدغه اصلی مدیریت شهری مشهد حضور زائر است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری چشم‌داشت درآمد بدون واسطه از حضور زائر ندارد، بلکه دغدغه اصلی مدیریت شهری حضور زائر است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهدحجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در مدیریت شهری به این نتیجه رسیده‌ایم که ما گردشگر نداریم. زمانی که در زمان شیوع کرونا حرم بسته بود مسافری به شهر مشهد نیامد، اما مسافران به دیگر مناطق گردشگری ایران سفر می‌کردند. اعتقاد مدیریت شهری این است که میزبان زائران هستیم و تبدیل حضور گسترده زائران به ثروت و رونق را به دیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها سپرده‌ایم.

وی افزود: زائری که وارد مشهد می‌شود به تمام شهر تعلق دارد و هر فردی که در این شهر بنگاه اقتصادی دارد، می‌تواند از حضور زائران بهره ببرد. مدیریت شهری چشم‌داشت درآمد بدون واسطه از حضور زائر ندارد، بلکه دغدغه اصلی مدیریت شهری حضور زائر است و بهره‌وری اقتصادی را به دیگر بخش‌ها سپرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد در خصوص فرهنگ میزبانی گفت: ما برای اینکه بتوانیم میزبانی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم این مفهوم را در آموزش‌های شهروندی، اطلاع‌رسانی‌ها، برنامه‌های فرهنگسراهای محلی و برنامه‌های شهری گنجانده‌ایم و هدفمان ترویج آن است. عموم برنامه‌های فرهنگسراها در راستای ترغیب مردم به مهربانی و فرهنگ میزبانی است که تاکنون نتیجه‌بخش بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای فرهنگ‌سازی، کم سرمایه‌گذاری شده است، اما در مواردی که با فرهنگ‌سازی مفاهیم را نهادینه کردیم نتیجه خوبی گرفتیم و این کار باعث کاهش افراد آسیب‌دیده و هزینه‌های اضافی شده است. برای نمونه یکی از برنامه‌هایی که در راستای فرهنگ میزبانی انجام شده است تشکیل گروه‌های سرود بود که در ایام عید نوروز در فرودگاه سرود اجرا می‌کردند. این گروه‌های سرود در سطح ملی بسیار دیده شد، در حالی که این حرکت فقط یک خوش‌آمدگویی و تکریم زائر بود.

منصوریان درخصوص بهره‌گیری از سازه‌های اطلاع‌رسانی شهری در راستای ترویج فرهنگ میزبانی گفت: بسیاری از سازه‌های اطلاع‌رسانی در اختیار شرکت‌های خصوصی است، اما تعدادی که به مدیریت شهری واگذار شده است برای کار فرهنگی و از این قبیل فرهنگ‌سازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha