ثبت بیش از ۹۰ درصد موقوفات نهبندان برای عزاداری امام حسین(ع)
کد خبر: 4076365
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

ثبت بیش از ۹۰ درصد موقوفات نهبندان برای عزاداری امام حسین(ع)

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان از ثبت بیش از ۹۰ درصد موقوفات نهبندان برای عزاداری امام حسین(ع) خبر داد.

وقفبه گزارش ایکنا، به نقل از اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، اسماعیل سلطان دوست،  رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان امروز 15 مردادماه اظهار کرد: در مجموع تعداد ۵۱۴ وقف در شهرستان نهبندان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۲ رقبه در شهرستان وجود دارد، افزود: همچنین هفت مورد وقف جدید در شهرستان بوده که البته ثبت در سامانه نشده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد موقوفات شهرستان مربوط به اطعام عزاداران و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: شهرستان نهبندان به وقف‌های جدید در حوزه‌های ایتام، زوج های جوان، دارو و درمان، تحصیل، برنامه‌های قرآنی، اعیاد و شهادت سایر ائمه و اجرای سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی نیاز دارد.

وی یادآور شد: پروژه گنبد امامزاده سید علی و احداث سه باب خیمه معرفت ثابت در سیدعلی، سیدناالحسین(ع) و مسجد مقدس حضرت ابوالفضل(ع) در حال تکمیل و اجرا است.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: تمام برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی مانند احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، سه ساله های حسینی برگزار شده و ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در این سه بقعه محوری و مجتمع صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha