ظرفیت مجالس عزاداری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه باشد
کد خبر: 4076539
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

ظرفیت مجالس عزاداری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه باشد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به ظرفیت عظیم مجالس اهل بیت (ع) گفت: استفاده از ظرفیت منابر و منابع دینی و تشریح لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سخنرانی‌ها و محافل مورد توجه هیئات قرار گیرد.

محمدرضا حدادزاده، دادستان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، روز گذشته، 15 مردادماه در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان اردکان اظهار کرد: اگر کارکردهای هیئات در رفع اختلافات و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد مرضی رضای خداوند و اهل بیت هم خواهد بود.

وی با اشاره به تعدد وظایف دادسرا و کمی عده و عُده در این مجموعه گفت: قطعاً وظایف مغفولی در مجموعه دادسرا وجود دارد که پرداختن به آن نیازمند همت و پشتیبانی مدیران ارشد شهرستان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: امروز مسئله‌ای در شهرستان اردکان مهمتر از مسائل اجتماعی نیست از جرم پیدا چون سرقت تا برخی از آسیب‌های پنهان چون خودکشی و برخی از مسائل حوزه اطفال و نوجوانان که حل آن‌ها نیازمند بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در شهرستان به ویژه رسانه‌ها و مردم است.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها در حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: اگر مشارکت مردم، سمن‌ها و رسانه‌ها استفاده نشود شاید تلاش مسئولان به تنهایی منشأ اثر نباشد.

حدادزاده با بیان اینکه در هر کسوتی باید در قبال مسئولیتی که بر عهده داریم مسئولیت‌پذیر باشیم افزود: نقد رسانه‌ها از مسئولان اقدامی مؤثر در اصلاح امور است اما خود رسانه‌ها هم باید توجه داشته باشند که اگر نوشته و نقد آن‌ها باعث رفع یک مشکل نشود و بر مشکلی بیفزاید باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه اردکان رسانه‌ها فعال هستند و اقدامات خوبی دارند اما اگر این ظرفیت معطوف به حل مشکلات شهرستان و افزایش همدلی‌ها نشود برکات آن به شهرستان نخواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: هر اتفاق مبارکی که قرار باشد در شهرستان رقم خورد بدون همدلی میسر نخواهد بود.

یادآور می‌شود در این مراسم از زحمات مهدی حسن‌پور در مدت سه سال تصدی سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تقدیر و محمدعلی دشتکیان به عنوان دادستان جدید این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام
captcha