واکنش صنعا به گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان یمنی
کد خبر: 4077145
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

واکنش صنعا به گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان یمنی

وزارت حقوق بشر دولت یمن در واکنش به آنچه در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت کودکان یمنی آمده است، نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم،‌ علی الدیلمی، از مسئولان وزارت حقوق بشر یمن در سخنانی گفت: ما از آنچه در گزارش دبیرکل سازمان ملل در مورد تخلفات علیه کودکان یمنی آمده شوکه شده‌ایم؛ این گزارش حاوی مغالطات بزرگ و آشکاری است.

الدیلمی خاطرنشان کرد: در گزارش دبیرکل سازمان ملل عمداً بسیاری از طرف‌های متجاوز نادیده گرفته شده و از ذکر نام آن‌ها پرهیز شده است. علاوه بر اینکه سازوکارهای نظارتی و ابلاغی اتخاذشده در این گزارش ناشناخته و نامشخص بوده و مبتنی بر شواهد نیست.

وی در ادامه گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل از چند طرف صحبت می‌کند و عمدتاً جنایات هواپیماهای متجاوز را نادیده می‌گیرد. درحالی که حملات آن‌ها عامل اصلی فجایعی است که در حق کودکان یمن صورت گرفته است.

الدیلمی افزود: سازمان ملل تنها با کشورهایی تعامل دارد که پول و دلار دارند و مشکل هم همین جاست. ما در مورد بیش از 8 هزار کودک صحبت می‌کنیم که در این گزارش نامی از آن‌ها برده نشده است.

وی ادامه داد: در این گزارش جنایات مختلف در کنار هم قرار داده شده است، بدون اینکه از عاملان آن نامی برده شود. این روش و ترفندی است که سازمان ملل در گزارش‌های خود با استانداردهای دوگانه اتخاذ کرده است.

انتهای پیام
captcha