شورای امر به معروف در مساجد میبد تشکیل می‌شود
کد خبر: 4077527
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

شورای امر به معروف در مساجد میبد تشکیل می‌شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد از راه‌اندازی این شورا در 30 مسجد شهرستان میبد خبر داد.

ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزدحجت‌الاسلام ابوذر صانعی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دفتر آیت‌الله اعرافی، امام‌جمعه میبد اظهار کرد: این نشست با مصوباتی همراه بود بنابراین در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، فرمانداری مأمور شد به تمام ادارات نامه ارسال کند و تا دو ماه آینده در تمام ادارات این شورا تشکیل دهد و سپس به‌طور مداوم بر عملکرد آنها به صورت مداوم و مستمر نظارت کند.

وی ادامه داد: در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد، ستاد امر به معروف و اداره تبلیغات اسلامی مأمور شدند تا دو ماه آینده در 30 مسجد که بر محوریت امام محله هستند، این شورا را تشکیل دهند.

صانعی افزود: در زمینه ساماندهی اوضاع امنیت و نظم پارک‌ها شهرداری مأمور شد که با نیروی انتظامی تعامل داشته باشد و تمام هزینه‌های آن با مشورت شورای اسلامی تأمین شود و در زمینه ساماندهی اوضاع فرهنگی پارک‌ها، اوقاف و سازمان تبلیغات مأمور شدند هر یک به‌صورت سه ماه این مسئله را پوشش دهند، به این ترتیب که اوقاف در ایام تبلیغی با ارسال مبلغ کار فرهنگی انجام دهد و در ایام غیر تبلیغی اداره تبلیغات با کمک مالی دفتر امام‌جمعه محترم کار فرهنگی را ادامه دهد.

وی ادامه داد: در باب رزمایش عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و اداره تبلیغات مأمور شدند به کمک سپاه برنامه‌هایی که بازخورد خوبی داشته باشد، طرح‌ریزی و اجرا کنند و در زمینه وضعیت پوشاک و لباس نیز فرمانداری، اداره تبلیغات، ستاد امر به معروف، اوقاف، بسیج و مسئول دفتر امام‌جمعه و اداره صنعت و معدن موظف شدند جلسه‌ای با پوشاک فروشان لباس زنانه سطح شهر برگزار و با نگاه ترغیبی و تشویقی مرزهای حیا و عفاف را برای آنها تشریح کرده و حرف دل آنها را گوش دهند. البته در مورد دستفروشان همین جلسه با حضور شهردار شکل گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به اجرای گشت پلیس امنیت اخلاقی گفت: این طرح در میبد وجود ندارد و لذا مقرر شد اجرای این طرح نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در صنایع از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد گفت: در زمینه سرباز هم‌اکنون برای ستاد مقدور نیست و لذا مقرر شد به‌صورت موقت از نیروهای جهادی بسیج با کمک فرهنگی سپاه استفاده شود تا ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک از صنعت کمک گرفت.

انتهای پیام
captcha