رسالت خبرنگاران آگاهی‌بخشی به مردم در راستای جهاد تبیین است
کد خبر: 4077600
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
امام جمعه گرگان:

رسالت خبرنگاران آگاهی‌بخشی به مردم در راستای جهاد تبیین است

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه خبرنگاران با امیدبخشی و نقد علمی می‌توانند اثرگذار باشند، تصریح کرد: رسالت خبرنگاران آگاهی بخشی به مردم در راستای جهادتبیین است.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی گرگان به خطبه ۱۸۶ نهج‌البلاغه از امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد وگفت: امام علی(ع) در این خطبه خداشناسی، معرفت و توحید را بیان می‌کند و می‌فرماید خداوند امور اضداد را آفرید و این نشان می‌دهد که خداوند دومی و ضد ندارد و ذات مقدس خداوند نامحدود است.

امام جمعه گرگان اصل و اساس دین را خداشناسی و توحید دانست و گفت: خداوند در کنار اضدادی مثل آب و خاک و تاریکی و روشنایی نوعی سازگاری ایجاد کرده که انسان بتواند در کنار آنها زندگی کرده و به کمال برسد.

آیت‌الله نورمفیدی از برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در شهرها و روستای گلستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: دشمنان اهل‌بیت در کشورهای نیجریه افغانستان بنگلادش و کشمیر به شیعیان عزاداری حسینی هجمه وارد کرده و موجب شهادت و مجروح شدن بسیاری از شیعیان شدند.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه دشمنان بدانند و آگاه باشند که رابطه و پیوند شیعیان با امام حسین(ع) گسستنی و جداشدنی نیست، تصریح کرد: عزاداری امام حسین(ع) در روح جامعه اثرگذار و روح عدالت خواهی و ضدیت با ظلم در انسان ایجاد می‌کند و این عزاداری‌ها مشت محکمی بر دهان افرادی که به نوعی دشمنی خود را آشکار می‌کنند بود.

وی با بیان‌اینکه اربعین حسینی باید توسط شیعیان با عظمت تر از سال‌های گذشته برگزار شود، افزود: راهپیمایی اربعین در تحقق وحدت امت اسلامی و شیعیان نقش‌آفرین است که این موضوع نشان دهنده اهمیت برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی است.

امام جمعه گرگان به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، اشاره کرد و افزود: رسانه‌های دشمن تلاش می‌کنند تا عیب‌های کوچک نظام را برجسته کنند و توانمندی و قدرت کشور را ناچیز جلوه دهند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه همه خبرنگاران باید در راستای جهادتبیین وارد عمل شوند و در برابر این توطئه دشمن هوشیار باشند، تصریح کرد: خبرنگاران و همه فعالان رسانه‌ای باید در مقابل این جریان و در راستای جهادتبیین، به مردم توجه بدهند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه خبرنگاران با امیدبخشی و نقد علمی می‌توانند اثرگذار باشند، افزود: رسالت خبرنگاران آگاهی‌بخشی به مردم در راستای جهاد تبیین است.

 

انتهای پیام
captcha