بی‌توجهی‌ ادواری به امر به معروف سبب کاهش میل دین‌داری می‌شود
کد خبر: 4077614
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

بی‌توجهی‌ ادواری به امر به معروف سبب کاهش میل دین‌داری می‌شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: اگر امروز شاهد برخی آسیب‌های فرهنگی و کاهش میل دین‌داری در بین برخی از نسل جوان هستیم به خاطر بی‌توجهی‌های ادواری به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که امروز 21 مردادماه برگزار شد،با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر اهمیت ایدئولوژیک و استراتژیک برای جامعه دارد، اظهار کرد: ریشه حل مشکلات جامعه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تقویت و حفظ عقاید ناب دینی است.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد برخی آسیب‌های فرهنگی و کاهش میل دین‌داری در بین برخی از نسل جوان هستیم به خاطر بی‌توجهی‌های ادواری به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم پیشگیری را از ویژگی‌های بارز توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر یادکرد و گفت: اگر امروز برای امربه‌معروف و نهی از منکر هزینه نکنیم مجبوریم فردا برای درمان مشکلات و معضلات اجتماعی و اخلاقی چندین برابر هزینه کنیم.

وی امربه‌معروف را وظیفه همگانی دانست و بيان کرد: بر مبنای آیات الهی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر نیز به‌عنوان یک تشکیلات تخصصی و پشتوانه قانونی مشغول خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف برای توسعه معروف و کاهش منکرات است.

گرجی با اشاره به مهمترین رسالت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، تاکید کرد: صدور مجوز برای تشکل‌های مردمی، بسترسازی همراهی جهادی مردم با ستاد و حمایت از آمران معروف از وظایف این ستاد است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: قم مرکز و سرچشمه انقلاب است و انتظار به حقی است که قم در تمام زمینه‌ها الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) با شعار امربه‌معروف و نهی از منکر جان تازه‌ای به این واجب الهی بخشید و برای تحقق آن تمام خانواده خود را نیز فدا کرد.

گرجی با بیان اینکه منجی عالم بشریت نیز برای محو کردن منکرات از پهنه عالم ظهور خواهد کرد، يادآور شد: در منطق دینی و قرآنی امربه‌معروف و نهی از منکر روش انبیاء و سیره افراد صالح است.

انتهای پیام
captcha