سند تحول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 4078225
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

سند تحول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد بر تدوین سند تحول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان مبتنی بر دو رکن المپیادها و جشنواره‌ها با پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی و نگاه به استعدادهای برتر در سطح استان تأکید کرد.

نشست شورای آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شب گذشته، 24 مردادماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در آستانه بازگشایی مدارس دانست و اظهار کرد: جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری هزینه سرویس مدارس، در سطح اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار و تدابیر لازم در خصوص تأمین سرویس مدارس اندیشیده شود.

وی به آمار 2500 نفری تعداد بی‌سوادان استان اشاره کرد و گفت: عموم مردم استان یزد توجه ویژه‌ای به تحصیل فرزندان خود دارند و بخش عمده این آمار متعلق به مهاجران از سایر استان‌ها و اتباع خارجی است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: سرمایه‌گذاری در امر آموزش به ویژه آموزش اتباع خارجی هزینه نیست و نتایج آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

فاطمی با اشاره به مسائل و مشکلات پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان بیان کرد: در راستای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این بخش، ظرف مدت یک ماه سند تحول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان مبتنی بر دو رکن المپیادها و جشنواره‌ها با پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی و نگاه به استعدادهای برتر در سطح استان، تدوین و جهت تصویب در این شورا و ستاد فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان ارائه شود.

استاندار یزد از حمایت همه جانبه استان در امر پژوهش و نوآوری به ویژه در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و به نگاه ویژه استان به دانش‌آموزان افتخارآفرین در المپیادها و جشنواره‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در کنار مسائل تربیتی و عقیدتی که همواره مورد تأکید است، برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی لازم جهت پیشتازی و افتخارآفرینی آموزش و پرورش یزد در سطوح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پروش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیش از 26 نوع فعالیت در پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش انجام می‌شود گفت: تقویت و توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان رویکرد نوینی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سوادآموزی، نیز 2500 نفر بی‌سواد شناسایی شدند افزود: این قشر عمدتاً از افراد جویای کار و اتباع هستند و به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی و همچنین مهاجرت‌هایی که صورت می‌گیرد این بانک اطلاعاتی دائماً در حال تغییر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: در طرح سوادآموزی مدرسه‌محور با استفاده از ظرفیت مدارس برای شناسایی بی‌سوادان و همچنین استفاده از فضای آموزشی مدرسه و توان معلمان برای آموزش به سوادآموزان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha