آغاز ثبت‌نام قطعی زائران اربعین/ واریز وجه بیمه، اجباری است
کد خبر: 4078361
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت:

آغاز ثبت‌نام قطعی زائران اربعین/ واریز وجه بیمه، اجباری است

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: هر زائر باید 18 هزار تومان برای بیمه پرداخت کند.

آغاز ثبت‌نام قطعی زائران اربعین؛ بیمه اجباری است

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام زائران اربعین را در ستاد مرکزی اربعین حسینی عهده‌دار است که در همین راستا سامانه سماح را برای نام نویسی متقاضیان معرفی‌ کرد.

با اعلام رسمی سازمان حج و زیارت ابتدا مرحله پیش ثبت نام از متقاضیان از تاریخ 10 تیرماه آغاز شد که در فاصله زمانی تعیین شده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کردند.

با مشخص شدن قیمت بیمه زائران که این مهم نیز به همراه راهنمایی گمشدگان برعهده سازمان حج و زیارت است، ثبت نام قطعی از شرکت‌کنندگان و همچنین همه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که قصد سفر اربعین حسینی را دارند، از شامگاه 23 مردادماه آغاز می‌شود.

براساس آمار به دست آمده بیش از 25 درصد متقاضیان اربعین امسال برای نخستین بار است که به این سفر مشرف می‌شوند و شاخص‌ها نشان می‌دهد امسال نیز جمعیتی میلیونی از کشورمان در راهپیمایی حماسه‌ساز اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز با اعلام اینکه ثبت نام قطعی در سامانه سماح آغاز شده است، تأکید کرد: تمامی متقاضیان باید در این سامانه وارد شوند و همچنین رقم تعیین شده برای بیمه را که 18 هزار تومان است، پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مرزهای زمینی افزایش یافته و مرز خسروی نیز فعالیت خود را برای تردد زائران از روز گذشته آغاز کرده است، گفت: متقاضیان باید مرزهای خروجی و تاریخ تشرف را انتخاب کنند و به جزئیات زمان و نحوه تردد دقت داشته باشند چراکه اهتمام به موضوعات مدنظر در سامانه سماح موجب روان بودن تردد و خدمت‌رسانی خادمان به زائران خواهد شد.

رحمانی تأکید کرد: از زوار عزیز که امسال در ایام اربعین حسینی به عراق مشرف می‌شوند، خواهشمندیم زمان سفر خود را مدیریت کرده و تاریخ عزیمت را به روزهای آخر موکول نکنند.

معاون امور عتبات عالیات خاطرنشان کرد: از میان افراد ثبت نام کننده غالبا تمایل به تشرف از مرزهای زمینی دارند و تمامی کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار آماده هستند و سازمان حج و زیارت نیز در راستای انجام وظیفه خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی همچنین در خصوص چرایی الزامی بودن نام نویسی در سامانه سماح، گفت: با توجه به لغو ویزا، برای اینکه هر شخص خودش را بیمه کند، ثبت‌نام در سامانه سماح لازم و ضروری و شرط خروج از مرز‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه غالب اعزام‌ها از دهم ماه صفر برای عزیمت به راهپیمایی اربعین حسینی آغاز می‌شود، گفت: البته موکب‌داران که قصد برپایی ایستگاه‌های صلواتی را دارند، می‌توانند بعد از طی مراحل تعیین شده در خصوص بیمه و .... زودتر به این سفر مبادرت کنند.

معاون امور عتبات عالیات در ادامه تشریح کرد: افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده‌اند، باید در سامانه سماح از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش و فقط با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه سرگروه با پرداخت حق بیمه، ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی افزود: چنانچه فردی قصد ثبت نام جدید دارد، باید از قسمت ثبت نام با مطالعه شرایط ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کند؛ انصراف از تشرف صرفاً تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر است و وجه انصراف صرفاً با دریافت شماره شبا به حساب فرد منصرف واریز می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی از متقاضیان خواست که در پایان ثبت نام قطعی حتماً نسبت به دریافت کارت شناسایی که توسط سامانه صادر می‌شود، اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از شرایط تشرف است و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز، شش ماه گذشته باشد، تزریق دز یادآور الزامی است که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می‌پذیرد؛ لذا خواهشمند است نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنید.

معاون امور عتبات عالیات تصریح کرد: داشتن گذرنامه معتبر الزامی است و در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

وی در پایان از همه متقاضیان درخواست کرد به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی و همچنین اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت و شرایط تعیین شده در سامانه سماح دقت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
۰۶۸۱۶۶۵۶۰۲
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۵:۵۱
2
4
چرا هرکار میکنم پول بیمه با رمز پویا انجام نمگیره
سیدمحسن حجازی دهاقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۱۴:۰۸
1
3
سلام
نمیشه بیمه راپرداخت کرد.چکارکنم.
مریم صفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۱۵:۱۶
0
2
چرا نمی شه ثبت نام کنم راهنمای کنید
captcha