هزینه‌تراشی سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی برای سوئد
کد خبر: 4078367
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

هزینه‌تراشی سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی برای سوئد

اقدامات تحریک‌آمیز راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی تاکنون 43 میلیون کرون برای پلیس سوئد هزینه داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الکومبس، تجمعات سیاسی که توسط راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی برپا شده، تاکنون بیش از 43.5 میلیون کرون برای پلیس هزینه داشته است.

به عنوان نمونه‌ یکی از مواردی که پلیس به این منظور هزینه کرده است، مداخله در خصوص ناآرامی‌های مربوط به تعطیلات عید پاک در شهر اوربرو است که در جریان آن 71 پلیس مجروح شدند و حدود 800 هزار کرون هزینه داشته است. پس از برپایی مجدد این تجمع توسط پالودان در همان منطقه، پلیس تاکتیک خود را تغییر داده، از هلی‌کوپتر و وسایل دیگر استفاده و این بار 2.2 میلیون کرون هزینه کرد.

این هزینه زیاد پلیس را مجبور کرد که در اولویت‌های خود بازنگری کند. امری که بر فعالیت‌های معمول و رایج آن تأثیر گذاشت. به گونه‌ای که رادیو سوئد اعلام کرد فعالیت‌های پلیس در زمینه مبارزه با جرم و جنایت کاهش یافته است.

اغتشاشات و ناآرامی‌ها در تعطیلات عید پاک زمانی آغاز شد که پالودان راهپیمایی‌هایی را با عنوان تجمعات انتخاباتی برگزار کرد که در آن نسخه‌هایی از قرآن کریم سوزانده شد؛ هدف از این تجمعات، تحریک عمدی احساسات مسلمانان بود.

پالودان از تظاهراتی در شهرهای لینشوپینگ، نورشوپینگ، اوربرو، لندسکرونا، مالمو و حومه استوکهولم خبر داد که با اعتراضاتی همراه شده و به خشونت‌هایی علیه پلیس انجامید و در نتیجه بیش از 100 نفر از آن‌ها زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha