حماس خواهان واکنش جامعه بین‌المللی در برابر جنایت‌های اشغالگران شد
کد خبر: 4078437
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

حماس خواهان واکنش جامعه بین‌المللی در برابر جنایت‌های اشغالگران شد

سخنگوی حماس خواهان اقدام جامعه جهانی برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، حازم قاسم، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فراخوان‌های بین‌المللی برای بررسی جنایات اشغالگران علیه ملت ما، نتوانسته است جلوی این تجاوزات را بگیرد یا از ادامه تروریسم علیه مردم فلسطین جلوگیری کند.

قاسم از مجامع بین‌المللی خواست تا با انجام اقدامات جدی و اعمال فشار بر اشغالگران مقدمه پاسخگویی آنها را در دادگاه کیفری بین‌المللی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم فلسطین، فراهم سازد.

به گفته وی آخرین این جنایت‌ها قتل شهید محمد الشحام در شهر قدس و در برابر دیدگان خانواده‌اش بوده است.

در این راستا سازمان ملل متحد نیز خواستار «تحقیق فوری، جامع و مستقل» در مورد شرایط شهادت این جوان فلسطینی است. نظامیان صهیونیست محمد الشحام را با تیراندازی مستقیم در شهرک کفر عقب در شمال قدس اشغالی به شهادت رساندند.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، با انتشار توئیتی تأثر عمیق خود از شهادت این جوان را بیان کرد و خواهد تحقیقاتی مستقل و فوری در این زمینه شد.

 رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر بر شدت حملات خود علیه مردم فلسطین افزوده است، حمله به کرانه باختری و سپس عملیات نظامی در غزه و همچنین اقدامات اخیر در قدس اشغالی بخشی از این جنایت‌ها بوده است.

با توجه به بحران سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی بسیاری تشدید جنایت‌های صهیونیست‌ها را بخشی از برنامه احزاب سیاسی این رژیم برای قبضه قدرت می‌دانند.

انتهای پیام
captcha