خوانش صحیحی از دانشجوی انقلابی و پای کار نظام ترسیم شود
کد خبر: 4079105
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱

خوانش صحیحی از دانشجوی انقلابی و پای کار نظام ترسیم شود

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان گفت: شما دانشجویان شاهد و ایثارگر خوانش صحیح از دانشجوی انقلابی، متعهد، ایرانی که پای کار نظام و هویت ایرانی است، ترسیم کنید.

محمدجواد سلمان‌پور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدجواد سلمان‌پور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان، شامگاه ۲۷ مردادماه، در اولین دوره طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: تک جملاتی است که سراسر زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، تک جملات زیادی از معلمان، اساتید، شهدا، پدر و مادر و ... شنیده‌ایم و تک جمله‌ای که من اخیراً شنیدم از دکتر زلفی گل بود که گفتند کاری کنید که وقتی رفتیم، فقدان ما احساس شود.

وی ابراز کرد: راز، ناز و نیاز سه کلمه هستند که با هم عجین شده و اتفاقا ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. ما به هرچه نیاز داریم، هم ناز آن را می‌کشیم و هم رازی با آن داریم و انسان برای آنچه نیاز ندارد، هزینه نمی‌کند.

سلمان‌پور ابراز کرد: تأمل بر نیاز اهمیت زیادی دارد و یکی از ثمرات این دوره این است که ما را وادار می‌کند تا در نظام احساس نیازی که تا این مقطع به ذهنمان آمده بازنگری کنیم و ما نیز به طور مداوم به این بازنگری نیازمندیم.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: سوال این است ما به چه نیاز داریم و لذا شناخت نیازها ضرورت دارد، چرا که برای رفع نیاز به منبع آنچه که نیازمندیم، تسلیم می‌شویم و در مقابل آن منفعل شده و هزینه امنیت و نگهداری آن را می‌دهیم.

وی گفت: اگر این نیاز نیازمندی به یک کشور باشد، باعث وابستگی خواهد شد و آن کشور در نگاه ما عظیم خواهد شد، لذا چالش‌های شناخت نیاز حائز اهمیت است، چرا که گاهی اوقات توهم نیاز داریم و گاهی وارونگی نیاز است، یعنی آن کشور به ما، به بازارمان و به نخبگانمان نیاز دارد، اما انگارسازی می‌کند که ما نیازمند آنان هستیم.

سلمان‌پور اضافه کرد: ما امروز دچار یک وارونگی در امر نیاز هستیم و آنان که به ما نیاز دارند کاری کرده‌اند که ما به آن‌ها احساس نیاز کنیم و گاهی نیاز موقتی جای خود را به نیاز دائم می‌دهد.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان ابراز کرد: نیاز حقیقی نیازی است که دائمی است، هیچ‌گاه احساس دلزدگی نمی‌کند، لذا رسیدن به تمدن نوین اسلامی به عنوان یک نیاز حقیقی پایان کار نیست و کهنگی ندارد.

وی گفت: نیازهای نوع اول، نیازهای تحمیلی است و نیازهای واقعی را باید خودمان بیابیم، لذا این نوع نیازها نیازهای عقلانی است. خداوند ما را با نظامی از نیازها مواجه کرده است، لذا باید اولویت‌بندی نیازها صورت گیرد و این فقدان اولویت‌بندی که اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند ناشی از عدم تشخیص و توقف در ظاهر است.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان گفت: دنیای امروز متوقف در ظاهر و سطح است. متاسفانه فضای مجازی به توقف در سطح دامن زده و دنیایی از اطلاعات در اختیار افراد گذاشته است که بدون تفکر از همه داده‌هایی مجازی عبور می‌شود، در حالی که در ذهن رسوب می‌کند که این موضوع از مصائب دنیای فعلی است و در گستره عظیمی وجود دارد.

سلمان‌پور افزود: اینکه فقدان یک فرد احساس شود، یعنی کاری باید بکنیم که وقتی از این دنیا رفتیم، این رفتن ملموس باشد، یعنی کاری کنید تا خانواده، شهر، دانشگاه و... به شما نیاز داشته باشند. آن روزی می‌توانیم ادعای استقلال و هویت کنیم که همه ملل به ما نیازمند باشند. امروز شوروی به پهباد ما نیاز دارد و دشمن ما برای ملت ما کف می‌زند.

وی عنوان کرد: فرمول تسلیم کردن ملت‌ها را کشورهای زبل از دو قرن قبل خوب فهمیدند و آن نیازمندسازی سایر کشورهاست و نام آن را جهان سوم نهادند و از نخبه‌ها آغاز کردند. گفتند نخبگان را بفرستید تا آنان را تعلیم دهیم، وقتی رفتند منابع و کتب خطی ما آنجا بود که اواخر دوره صفویه و سراسر دوره قاجار و پهلوی فروخته شد که این احساس نیاز منجر به خودتحقیری می‌شود.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان گفت: شیشه عمر دشمنان ما نیازمندسازی است. امام خمینی(ره) شیشه عمر برخی از کشورهای استکبار را ترک انداخت و انقلاب اسلامی این یک کار را کرد که اکنون این حجم مجازات می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوانشی که در ذهن برخی از افراد از دانشجو وجود دارد و شمولیت ندارد، ناصحیح است و لذا شما دانشجویان باید یک خوانش صحیح از دانشجوی انقلابی، متعهد، ایرانی که پای کار نظام و هویت ایرانی است، ترسیم کنید.

انتهای پیام
captcha