فداکاری کادر درمان در تاریخ ثبت شود
کد خبر: 4079292
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

فداکاری کادر درمان در تاریخ ثبت شود

نماینده ولی‌‌فقیه در استان یزد گفت: فداکاری‌های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 29 مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای علوم پزشکی با تأکید بر اینکه تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت امری لازم و ضروری است اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا، کادر درمان در بسیاری از کشورها از محل کار خود فرار می‌کردند اما در کشور ما کادر درمان شبانه‌روز، فداکارانه به مراقبت از بیماران کرونایی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پزشکان و پرستاران و سایر کادر در کنار بالین بیمار خود جان باختند افزود: دنیا باید این اسطوره‌های ایثار و فداکاری را بشناسد و برگزاری این کنگره‌ها گامی در این مسیر است.

ناصری با بیان اینکه بسیاری از پرستاران و پزشکان و کادر درمان، گمنام خدمت‌رسانی می‌کردند تأکید کرد: فداکاری‌های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان باید با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.

امام‌جمعه یزد به دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: باید تلاش شود محتوای مناسب و قابل قبولی برای این کنگره تهیه شود و شرح حال شهدا باید به طور مفصل بیان شود و شهدای این حوزه به بهترین نحو معرفی شوند.

وی بر لزوم تشکیل کمیته علمی قوی برای برگزاری این کنگره تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت باید همراهی و همکاری بیشتری با برگزارکنندگان این کنگره در استان یزد داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز را به موقع در اختیار دبیرخانه کنگره در یزد قرار دهند.

خطیبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه این هشتمین کنگره شهدای علوم پزشکی و در راستای تحقق گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و هماهنگی‌های داخل استانی بتوانیم کنگره در خور شأن شهدای مدافع سلامت برگزار کنیم.

عابدین‌زاده، دبیر کنگره شهدای مدافع سلامت استان یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری هشتمین دوره این کنگره بیان کرد: 235 شهید در حوزه بهداشت و سلامت در کشور داریم که 128 نفر آنها مرد و بقیه زن هستند، چهار نفر پزشک عمومی و 42 پزشک متخصص و فوق تخصص بیش از 40 پرستار بودند و بیشترین آمار شهدای مدافع سلامت از پزشکان متخصص و فوق تخصص بودند.

انتهای پیام
captcha