تفاهم‌نامه همکاری ایکنا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شود
کد خبر: 4079332
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

تفاهم‌نامه همکاری ایکنا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ظرفیت خبرگزاری ایکنا در پوشش اخبار حوزه سلامت به‌ویژه اخبار مذهبی و شهدا پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه با ایکنا و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس را ارائه کرد.

دیدار و تجلیل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایکنا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ابوذر پاریزی، مدیر روابط عمومی این دانشگاه امروز، 29 مردادماه به مناسبت بزرگداشت ایام خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایکنا حضور پیدا کرده و از فعالیت‌های این رسانه در پوشش اخبار حوزه سلامت قدردانی کردند.

انباردار در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و همراهی‌ها و همکاری‌های ایکنا در پوشش مناسب اخبار حوزه سلامت در استان افزود: شاید ما نتوانیم خیلی زحمات خبرنگاران را که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، درک کنیم ولی می‌دانیم فعالیت در این عرصه سخت بوده و باید هم دارای علم و آگاهی به روز بوده و هم پوشش به موقع اخبار و هم خلاقیت در پوشش اخبار و وقایع داشت.

وی با بیان اینکه می‌دانیم ممکن است گاهی اوقات در پوشش اخبار و وقایع تعامل به آن صورت که باید برقرار نشود اما این مسئله باعث کوتاهی در انجام رسالت اطلاع‌رسانی برای رسانه‌ها از جمله ایکنا نیست، گفت: مجموعه این مسائل سختی‌های زیادی را برای خبرنگاران ایجاد می‌کند اما ما قدردان این زحمات خبرنگاران هستیم لذا به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دفتر ایکنا حضور یافته از زحمات آنان در این عرصه قدردانی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تعامل بیشتر بین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خبرگزاری ایکنا را مطرح کرد.

ابوذر پاریزی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این دیدار گفت: بحمد الهی خبرگزاری ایکنا در ایام شیوع کرونا همکاری و همراهی بسیار خوبی در پوشش اخبار سلامت داشتند و این همراهی و همکاری همچنان ادامه داشته است و این همراهی هم با دقت، ظرافت و حساسیت خاصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی بین دو مجموعه ایکنا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برقرار شده است، یادآور شد: نمود ارتباط این دو مجموعه در چند سال اخیر بیشتر شده است و بسیار خوب این ارتباط دیده می‌شود.

پاریزی اضافه کرد: ارتباطی که ایکنا با مسئولان مخصوصاً مسئولان مذهبی استان، خوب و راحت برقرار می‌کند، پتانسیل خوبی است که می‌توان از ظرفیت آن استفاده کرد تا به کمک هم یک کار تیمی خوب را پیش ببریم.

درخشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فعالیت‌های قرآنی

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنای فارس نیز با اشاره به تاریخچه این رسانه گفت: این خبرگزاری تنها رسانه‌ای است که این افتخار را دارد که رهبر معظم انقلاب، خبرنگار افتخاری آن است و به تأسی از ایشان نماینده‌های ولی‌فقیه در دیگر استان‌ها نیز به عضویت در این خبرگزاری در آمده‌اند به طوری که نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها، مرحوم آیت‌الله ایمانی بودند و بعد از آن نیز آیت‌الله دژکام به عضویت افتخاری ایکنا درآمدند.

وی ضمن گرامیداشت و قدردانی از مدافعان سلامت به خصوص در ایام کرونا گفت: شیوع کرونا باعث شد ایثارگری‌های مدافعان سلامت بیش از پیش دیده شود. فرهنگ ایثار یکی از اصلی‌ترین فرهنگ‌های اسلام است به همین دلیل توانستیم در این قضیه، قوی ورود و خبر مدافعان سلامت را بسیار پررنگ کار کنیم.

عسکری از همکاری و همراهی مجموعه علوم پزشکی شیراز قدردانی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه فعالیت‌های قرآنی در کشور خوش درخشیده است به طوری که 7 سال پیاپی مقام نخست جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این دیدار تجلیل از فعالیت‌ها و زحمات خبرنگاران و عکاس ایکنا در پوشش اخبار حوزه سلامت در استان فارس بود.

انتهای پیام
captcha