قصری شهریار کردزبانان و شاعر اهل بیت(ع) بود
کد خبر: 4079699
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
در مراسم تشییع پیکر شاعر دفاع مقدس عنوان شد:

قصری شهریار کردزبانان و شاعر اهل بیت(ع) بود

مراسم تشییع پیکر «کیومرث عباسی قصری» شاعر پیشکسوت و آیینی کشورمان صبح امروز در حوزه هنری با حضور جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم در حوزه هنری برگزار شد.

قصری شهریار کردزبانان و شاعر اهل بیت(ع) بودبه گزارش ایکنا مراسم تشییع پیکر مرحوم کیومرث عباسی قصری؛ شاعر آیینی کشور امروز با حضور جمعی از ادیبان، هنرمندان و مسئولان فرهنگی در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عباس محمدی؛ مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: مرحوم قصری به ‌قدر شعرهای خوش‌مضمون خود، قدر ندیده و شناخته نشده ماند اما تاریخ قطعاً بخشی از این شعرها را با خودش همراه خواهد کرد و نام ایشان ماندگار خواهد شد. استاد قصری از شعله‌های روشن شعر بلندمعنای زبان فارسی و شخصیتی بی‌حاشیه، آرام و سربه‌زیر بود درحالی‌که شعرهای با مضمون بلند و سربلند داشت.

در ادامه محمدرضا ترکی؛ شاعر و پژوهشگر  گفت: مرحوم قصری شاعری باشخصیت و فرهیخته و بزرگوار بود. باوجوداینکه هر روز شاهد درگذشت نزدیکان و افراد مختلف هستیم، همچنان به مرگ به عنوان یک حقیقت مشکوک نگاه می‌کنیم و این مسئله نشان می‌دهد ما به مرگ معترضیم و دلیل این غفلت انسان به خاطر امر فطری و علاقه ما به جاودانگی است.

این شاعر به قرائت آیاتی قرآنی درباره مرگ پرداخت و افزود: انسان به واسطه روح و جانی که خداوند به او عطا کرده است حقیقی جاودانه و فناناپذیر است و در این میان شاعران جاودانه‌ترند چون با کلمه مأنوس هستند و کلمه یک حقیقت است. استاد قصری از سرآمدان اهل کلمه در روزگار ما بود. او شخصیتی بزرگوار، متخلق و آرام بود. شهریار پلی بین شعر ترکی و شعر فارسی بود و مرحوم قصری پل استواری میان شعر کردی و شعر فارسی بود. اشعار کردی وی بسیار دلنشین است و مردم کرمانشاه بیشتر با آن مأنوسند.

قصری شهریار کردزبانان و شاعر اهل بیت(ع) بود

وی ادامه داد: اهل شعر جایگاه قصری را می‌‎دانند؛ شعر مرحوم قصری شعر بسیار جدی و بسیار فاخر و عمیق است. او مأنوس با بیدل و صائب بود و سخن فاخر را می‌پسندید. او شاعر دفاع مقدس بود و روایتش از جنگ، دست اول بود چون جنگ و مشکلات جنگ و حماسه‌ها را از نزدیک دیده و شاعر اهل بیت(ع) بود.

در بخش دیگر این مراسم رضا اسماعیلی پیام تسلیت غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی را قرائت کرد و سپس بیژن ارژن؛ شاعر گفت: ایشان جدای از شعر فارسی، در بحث شعر کردی یکی از ماندگارترین اتفاقات زبان کردی است و تا زمانی که زبان کردی هست، شعر قصری نیز زنده خواهد بود.

این شاعر در ادامه شعری کردی را از مرحوم کیومرث عباسی قصری قرائت کرد.

علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، بیژن ارژن، مصطفی محدثی خراسانی، حبیب احمدزاده، عباس محمدی، علی داوودی، میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، امیرحسین شفیعی، حامد صلاحی، محمود حبیبی کسبی، میلاد عرفان‌پور، علی‌محمد مودب، محمدرضا ترکی، عباس سجادی و حسین قرایی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha