سرچشمه آب استان از بی‌آبی رنج می‌برد
کد خبر: 4079762
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

سرچشمه آب استان از بی‌آبی رنج می‌برد

فرماندار تفت گفت: این شهرستان که سرچشمه آب استان محسوب می‌شود، خود از بی‌آبی رنج می‌برد و لذا تأمین آب به عنوان یک اصل زیربنایی در توسعه شهرستان مهمترین برنامه این نهاد است.

محمد دهشیری، فرماندار تفتبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دهشیری، فرماندار تفت، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان ییلاقی و گردشگری با وسعت 6 هزار کیلومتر مربع و جمعیت ساکن 45 هزار نفری است.

دهشیری ادامه داد: اقلیم تفت متنوع است و از بیابانی و گرم تا کوه پایه‌ای و زمستانی را شامل می‌شود و این شهرستان قدمگاه حضرت امام رضا(ع) بوده و 349 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی وجود 1800 قنات شهرستان را یادآور شد که بعضاً به علت خشکسالی راکد شده‌اند و گفت: بیش از 1400 پارچه آبادی و روستا داریم که اکثراً به علت خشکسالی خالی از سکنه شده‌اند.

فرماندار تفت با اشاره به اینکه این شهرستان سرچشمه آب استان است اما از بی‌آبی رنج می‌برد گفت: بزرگترین دغدغه ما برای شهرستان و آینده آن قطعاً تأمین آب است و اکنون خیلی از مناطق با آبرسانی سیار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو روز پایان هفته، جمعیت شهرستان گاهی تا پنج برابر جمعیت تفت می‌شود افزود: 9 تردد شماری که در مبادی ورودی شهرستان قرار داده شده، و براساس اطلاعات آماری تنها در 12 و 13 فروردین ماه، 130 هزار خودرو یا ایام تعطیلات فروردین ماه 495 هزار خودرو وارد شهرستان شده‌اند.

دهشیری محور توسعه شهرستان را گردشگری دانست و گفت: بر اساس برنامه‌های تحولی استان و یزدنوین گردشگری به معنای عام پیش‌بینی شده است و شهرک غذا و دارو در دستور کار قرار گرفته چرا که منطبق بر صنایع پاک و دانش بنیان است.

فرماندار تفت ساماندهی حسینیه امام، افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های مخابراتی و رادیویی، گردشگری، تصفیه خانه شهرک صنعتی، جاده و پل روستای علی آباد و زردین و حفر چاه‌ها و ... را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت گفت: 50 عنوان پروژه برای هفته دولت آماده بهره‌برداری شده است که از این تعداد 27 مورد مصوب و ابلاغ شده با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha