نخستین شهرک تخصصی صنایع ریلی در بافق ایجاد می‌شود
کد خبر: 4079767
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹

نخستین شهرک تخصصی صنایع ریلی در بافق ایجاد می‌شود

فرماندار بافق از راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی صنعت ریلی برای اولین بار در کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تقویت صنایع دانش‌بنیان رخ خواهد داد.

محمدعلی صمیمی، فرماندار بافقبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی صمیمی، فرماندار بافق، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شهرستان دارای وسعت 8600 کیلومتر مربع و جمعیت 60 هزار نفری است اظهار کرد: این شهرستان به معادن سنگ آهن و خط ریل راه آهن شناخته می‌شود و با وجود بالغ بر 26 معدن و ظرفیت 500 میلیون تن ذخایر معدنی به عنوان 10 شهرستان برتر معدن کشوری محسوب می‌شود.

صمیمی فعالیت در زمینه گندله، تولید میلگرد، دو واحد آهن اسفنجی در این شهرستان را یادآور شد و افزود: بافق در زمینه راه آهن جایگاه ممتازی دارد به نحوی که پنج راه ریلی محسوب شده و 10 درصد عملکرد راه آهن کشور را راه آهن بافق دارد.

وی از ایجاد پهنه ریلی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه جلسات مکرری با مدیرعامل راه آهن کشور برگزار شده تا شهرک صنعتی تخصصی صنعت ریل برای اولین بار در کشور در شهرستان بافق داشته باشیم و ان شاءالله این مهم در راستای هدف گذاری استاندار محترم در زمینه صنایع دانش بنیان محقق شود.

فرماندار بافق در خصوص بحث گردشگری با اشاره به اینکه بافق از شهرستان‌های نمونه گردشگری کویر محسوب می‌شود گفت: به لحاظ روستایی نیز پنج روستا هدف گردشگری کشوری داریم و اخیراً یکی از اقدامات بسیار خوبی که با حضور معاون وزیر صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی انجام شد، انتخاب شهر بافق به عنوان شهر ملی حصیربافی بود.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت نیز بیان کرد: در هفته دولت 44 پروژه با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که در حوزه‌هایی از جمله ساختمان راهداری بافق، سالن چند منظوره جمعیت هلال احمر، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بافق، بیمارستان 96 تخت خوابی بافق، جاده سیروس آباد و ... اتفاق خواهد افتاد.

صمیمی با اشاره به اینکه در برنامه‌های تحولی یزدنوین بافق شهر «تراز انتظار» برنامه‌ریزی شده است گفت: ذیل این اقدام، طرح سامان خانواده و شاخه نبات در شورای فرهنگ عمومی مصوب و در شهرستان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha