بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۵۹۱ طرح در کردستان
کد خبر: 4079773
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
همزمان با هفته دولت؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۵۹۱ طرح در کردستان

استاندار کردستان گفت: همزمان با هفته دولت ۵۹۱ طرح خدماتی و آموزشی با سه‌هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه یکشنبه، 30 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته دولت به واسطه مرام و منش و اخلاص شهدای دولت در خدمتگزاری به مردم با این عنوان نامگذاری شده است وجود این ویژگی‌ها موجب شده که به عنوان شاخص دولتمردان انقلاب اسلامی شناخته شوند.

وی افزود: در این راستا کسانی که مسئولیتی را در نظام مقدس انقلاب اسلامی می‌پذیرند باید از این شهدای گرانقدر الگوگیری کنند که امیدواریم خداوند توفیقی دهد ما نیز به عنوان خدمتگزاران مردم نسبتی بین خود و این عزیزان بیابیم و اجرا کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان بیان کرد: در این راستا در تلاش بودیم تا دستاوردها و مصوبات این سفر را به اطلاع مردم برسانیم.

وی ادامه داد: در این سفر سعی شده است تا براساس تجارب و سوابق، ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم که این امر منجر شد تا سفر رئیس جمهور به کردستان کمی با تأخیر اما با مصوبات خوبی انجام شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه سهم استان کردستان به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است، گفت: در این سفر 189 مصوبه با وزارتخانه و سازمان‌های مختلف داشتیم که اعتبار این مصوبات بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: این مصوبات در زمینه‌ زیرساخت‌های ورزشی، بزرگراه‌ها، راه آهن، تکمیل سدهای استان، اجرای شبکه‌های انتقال و پایاب سدها، عمران شهری و روستایی، زیرساخت‌های آموزش و پرورش پروژه‌های مختلفی تعریف شده است.

استاندار کردستان گفت: در حوزه راه‌های روستایی و شهری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان، برای سدها و آبرسانی دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، برای طرح‌های حوزه کشاورزی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ، توسعه و نوسازی مدارس، تکمیل مدارس خیرساز ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود: برای ۲۷۸ طرح تولیدی و خدماتی بالغ بر هفت هز ار میلیارد و ۵۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری هلدینگ ها و مجموع‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۰ شهرستان و تسهیلات ارزی ۵۵۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی بعثت کردستان و حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج تنها بخشی از دستاوردهای سفر پرخیر و برکت سفر رئیس جمهور به کردستان بوده است.

زارعی‌کوشا تعطیلی و چالش پروازها در استان کردستان اشاره و بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا دو ماه آینده پرواز روزانه را در استان کردستان داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نیز پرواز سنندج - سلیمانیه و برعکس را راه‌اندازی کنیم که در زمان خود وقتی محقق شد به اطلاع مردم خواهیم رسانید.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت ۵۹۱ طرح همرانی، خدماتی و آموزشی با سه‌هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود، افزود: از مجموع طرح‌های هفته دولت، ۴۸۰ طرح با ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی بهره‌برداری و ۱۱۱ پروژه نیز در بخش‌های دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار کردستان با اشاره به تردد زوار اربعین از مرز باشماق مریوان اشاره و بیان کرد: تردد زوار اربعین از مرز باشماق دارای آثار و برکات بسیار مادی و معنوی برای استان خواهد بود که در این راستا می‌تواند زمینه‌ساز فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای این سفر شود.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا پروژه مریوان - باشماق که یک پروژه نیمه تمام بود در قالب یک پروژه جدید تعریف شده و اعتبار برای تکمیل آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام
captcha