جزئیات افتتاح پروژه‌های هفته دولت در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4079894
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

جزئیات افتتاح پروژه‌های هفته دولت در چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته دولت در مجموع ۳۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌بر‌داری می‌رسد.

علی حیدری، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی حیدری، سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز، ۳۱ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه در هفته دولت سال‌جاری در مجموع ۳۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: همچنین ۹۱ پروژه با اعتبار ۳۳۲ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

حیدری افزود: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم در مجموع، ۶۱۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۶۶۸ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین ۱۸۵ پروژه با اعتبار ۲۱۰۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

اشتغال‌زایی برای 676 نفر در استان

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت برای ۶۷۶ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، گفت: این پروژه‌ها در حوزه آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی است، همچنین پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در هفته دولت جاری برای ۷۶۸ نفر اشتغال ایجاد کند.

حیدری افزود: بیش‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت مربوط به شهرستان شهرکرد با ۶۹ پروژه است و شهرستان لردگان و خانمیرزا در رده‌های بعدی به‌ترتیب با ۴۱ پروژه و ۳۷ پروژه قرار دارند، برخی پروژه‌ها مانند پروژه حوزه مسکونی دارای زیرپروژه هستند، در پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز شهرستان کوهرنگ و اردل بیش‌ترین میزان پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان با ۵۶ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری، بیش‌ترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح را در هفته دولت به خود اختصاص داده است، شهرداری‌های تابعه با ۵۲ پروژه در مرحله بعدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در هفته دولت سال‌جاری، تأکید کرد: پروژه آبرسانی عمان، فدک، انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان، پروژه فاضلاب شهرستان بن از جمله پروژه‌های شاخص قابل افتتاح و بهره‌برداری در استان است، امیدواریم پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت به شهرکرد در بهمن ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

حیدری یادآور شد: در هفته دولت سال‌جاری شاهد سفر ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و میرکاظمی،  معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری هستیم.

انتقال آب چشمه دیمه به شهرکرد

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی انتقال آب از چشمه دیمه به شهرکرد از دو روز گذشته آغاز شده است، بیان کرد: با احداث یک خط لوله به طول ۹ کیلومتر، آب چشمه به خط لوله کوهرنگ منتقل خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی ظرف دو هفته به پایان برسد.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی پیش‌ تصفیه آب چشمه کوهرنگ در زمان کدورت برای ته‌نشین شدن گل و لای احتمالی چشمه آغاز شده است، این پروژه تا پنج روز آینده به اتمام خواهد رسید، اگر میزان کدورت زیر ۱۰ NTU باشد، این پیش‌تصفیه مشکل را حل خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری در سه نوبت ابلاغ اعتبار به استان صورت گرفته است، گفت: مجموع اعتبارات ابلاغی، ۲۲۲۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha