۳ شهرستان یزد به طرح ملی تلاوت قرآن پیوستند
کد خبر: 4080114
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

۳ شهرستان یزد به طرح ملی تلاوت قرآن پیوستند

کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) برای اولین‌بار در این استان گفت: امسال این طرح به همت مؤسسات قرآنی در میبد، اردکان و ابرکوه اجرایی می‌شود.

سید محمدرضا نجم‌الهدی، کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزدسیدمحمدرضا نجم‌الهدی، کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) برای اولین بار در این استان اظهار کرد: این طرح در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم اجرایی و قرآن‌آموزان در مدت 6 سال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و در هر رشته به صورت کامل مسلط می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله اول هر فرد قاری مسلط محله و شهر خود می‌شود و سپس در دوره‌های متوسطه و پیشرفته زیر نظر اساتید آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مفاخر تلاوت قرآن می‌شود.

نجم‌الهدی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در  استان یزد اجرایی می‌شود گفت: در این استان سه مؤسسه فرهنگی قرآنی حضرت معصومه(س) میبد، نشر و تعلیم قرآن کریم اردکان و امیرالمؤمنین ابرکوه به عنوان مجریان طرح ملی تلاوت قرآن کریم انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح در حال ثبت‌نام هستند و در مرحله اول چهار فایل صوتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته خواهد بود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و متقاضیان در آزمون پایانی که در قالب فیلم به ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم ارسال می‌شود، شرکت می‌کنند و سپس ارزیابی شده و پذیرفته‌شدگان وارد مرحله بعدی می‌شوند. 

یادآور می‌شود دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) ویژه نوجوانان و جوانان به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق تارنمای  melitelavat.ir اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha