تقویت جبهه داخل؛ لازمه دیپلماسی بین‌المللی
کد خبر: 4080403
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

تقویت جبهه داخل؛ لازمه دیپلماسی بین‌المللی

استاندار لرستان تقویت جبهه داخلی را لازمه دیپلماسی بین‌المللی دانست و گفت: باید ارتباط خوب با دنیا داشته باشیم اما پشتوانه ملت بیش از هر چیزی در دیپلماسی اثرگذار است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در دیدار مسئولان استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد که امروز، دوم شهریور به‌مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر از جان خود برای نهضت جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند.

وی با اشاره به اینکه رجایی یار مخلص برای امام و باهنر دانشمند گرانمایه‌ای بود که در تمام عمر در کسوت تعلیم و تربیت ایفای نقش کرد، ادامه داد: اخلاص شهیدان رجایی و باهنر در گفتار و کردار الگوی مسئولان است، چراکه این شهیدان در طول مدت خدمتشان چراغ نورانی و راهنما شدند و می‌توانند همیشه الگو باشند.

زیویار با اشاره به اینکه رجایی و باهنر در مسئولیت‌ها امانت‌دار بودند، به هر آنچه می‌گفتند عمل می‌کردند، مسئولیت را فرصتی برای خدمت در نظر می‌گرفتند و در تمام عمر نسبت به خلق خدا احساس مسئولیت می‌کردند، تصریح کرد: یک سال از عمر دولت سیزدهم سپری شد و در این یک‌ سال اگرچه به‌عنوان تکلیف و وظیفه قدم برداشتیم ولی باید در مقابل مردم با احساس مسئولیت کارنامه خود را طوری ارائه دهیم که خجالت‌زده نباشیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مسئولیت و امکانات به‌عنوان امانت در اختیار ماست، ادامه داد: دولت جدید زمانی سکان کار را برعهده گرفت که به استناد مکاتبات رئیس‌جمهور سابق و رئیس برنامه و بودجه، خزانه خالی بود، علاوه بر آن شرایط کرونا که باعث مرگ عزیزان می‌شد به جهت سیاست ناصحیح، دولت در حوزه بین‌الملل به بن‌بست رسیده بود.

وی با بیان اینکه در لرستان به استناد گزارشات معاونت اقتصادی وزیر کشور ما کماکان در نیمه دوم هستیم، افزود: در لرستان که انتظارات از دولت بیشتر بود از رتبه ۲۸ به ۱۹ ارتقا پیدا کردیم و این به برکت اخلاص دولت و ریاست جمهور و دعای مردم و اتکای به ظرفیت‌های بومی بود و در هشت ماه گذشته قریب به سه هزار میلیارد تومان در اختیار پروژه‌های عمرانی ما قرار داده شد.

زیویار با اشاره به اینکه در حوزه نوسازی مدارس، ۲۵۰ میلیارد تومان و در آبرسانی و آبفا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار داده شد، گفت: حتماً باید ارتباطات خوب با دنیا داشته باشیم اما پشتوانه ملت در دیپلماسی اثرگذار است و برای دیپلماسی بین‌المللی اول باید جبهه داخلی را تقویت کرد کمااینکه تنها راه اعتمادسازی، رسیدگی به مشکلات مردم و اخلاص است.

انتهای پیام
captcha