طرح جوانی جمعیت در شهرستان مانه و سملقان اجرا می‌شود
کد خبر: 4080429
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

طرح جوانی جمعیت در شهرستان مانه و سملقان اجرا می‌شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: پیگیری لازم برای اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان مانه و سملقان را خواهیم کرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی، دوم شهریورماه در نخستین روز از هفته دولت با حضور در شهرستان مانه و سملقان از عدم اطلاع‌رسانی به مردم برای حضور در افتتاح پروژه‌های هفته دولت انتقاد و اظهار کرد: همه فرمانداران در استان باید توجه کنند که از مردم برای حضور در آیین‌های هفته دولت دعوت کنند تا با حضور بنده و سایر مدیران استانی، مشکلات آن‌ها سریعتر پیگیری شود.

استاندار خراسان‌شمالی نیز در این دیدار قول داد که مشکل عدم اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها در شهرستان مانه و سملقان را پیگیری و رفع کند.

وی بیان کرد: هدف ما از از این بازدیدها، رفع مشکلات مردم است و هر چقدر لازم باشد برای این موضوع زمان می‌گذاریم. در سفرهای شهرستانی هفته دولت امسال تلاش داریم به جای حضور در مرکز شهرستان به سایر شهرها رفته و اقدامات دولت را تبیین کرده و امیدآفرینی کنیم.

حسین‌نژاد همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران را در اولویت کاری مسئولان دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاران نیازمند حمایت هستند و حتماً به این موضوع توجه کافی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام معصومی، امام‌جمعه شهر قاضی نیز در این دیدار از عدم اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در شهرستان انتقاد کرد و گفت: این قانون علی‌رغم تأکیدات بسیاری که در کشور می‌شود، در شهرستان مانه و سملقان تاکنون اجرایی نشده که علت آن هم آمار اشتباه از این شهرستان در بانک مرکزی است؛ لذا درخواست پیگیری این موضوع برای حمایت از خانواده‌ها را داریم.

وی به حضور یک سرمایه‌گذار برای احداث پمپ بنزین در شهر آوا نیز اشاره کرد و افزود: یک سرمایه‌گذار قصد احداث پمپ بنزین در شهر آوا را دارد و به جد پیگیر موضوع است اما برخی در این حوزه سنگ‌اندازی می‌کنند و این در حالی است که سرمایه‌گذار حتی اعلام کرده به تسهیلات بانکی نیز نیاز ندارد.

معصومی همچنین بیان کرد: عدم وجود صنایع کوچک و متوسط برای استفاده از مرکبات بخش سملقان سبب شده تا صدها تن مرکبات از این بخش به سایر نقاط شهرستان و استان ارسال شود؛ در حالی که می‌توان با بهره‌گیری از توان یک کارخانه آبمیوه‌گیری در همین بخش، اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: البته یک کارگاه متوسط با ظرفیت ۵۰ نفر در این حوزه موجود است که به‌ خاطر مشکلات مالی با کمتر از ۲۰ نفر در حال فعالیت بوده و رو به ورشکستگی است و حمایت می‌خواهد.

انتهای پیام
captcha