مسئولان در جهت شاخصه‌های حکومت علوی حرکت کنند
کد خبر: 4080436
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

مسئولان در جهت شاخصه‌های حکومت علوی حرکت کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اولین شاخصه حکومت امام علی(ع) را اقامه عدل دانست و گفت: مسئولان در جهت شاخصه‌های حکومت علوی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد امروز، دوم شهریور در دیدار با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان که به‌مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: تمام مناسبت‌های انقلاب توأم با فضیلت مقام شهید و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه تمام سوابق انقلابی شهیدان رجایی همراه با اخلاص و مشی مردمی بود و این دو بزرگوار نامشان به‌عنوان الگوی انقلابی به یادگار ماند، ادامه داد: در موقعیت حساس کنونی مسئولیت گرفتن و به سرانجام رساندن آن دشوار است، چراکه تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، تعطیلی صنایع و شدت با کرونا مسئولیت‌ها را سخت کرده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری می‌کنند نیازمند فعالیت مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر هستند و باید کار آنان بر مبنای کارشناسی باشد، ادامه داد: راه و روش مسئولین باید مبتنی بر کار مجاهدانه و تکیه بر خدا باشد چراکه مسئولیت‌ها زودگذر است و سپری می‌شود اما زیرک و هوشیار کسی است که تمام لحظات خود را صرف خدمت به مردم کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه دوره خدمتگزاری مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید همراه با حرکت اندیشه‌ورزانه، عقلانی و تحرک انقلابی باشد و شاخصه خدمتگزاری‌ها را بشناسند، اظهار کرد: شاخص حرکت مسئولان باید حرکت در مسیر شاخصه‌های دوران حکومت امام علی(ع) باشد و اولین شاخصه حکومت امام علی(ع) اقامه عدل است.

وی با اشاره به اینکه حیات جامعه به عدالت است، گفت: هر برنامه و هر اقدامی انجام می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد و با برنامه‌هایی که کارگزاران انجام می‌دهند حق کسی پایمال نشود و تدابیری به کار برده شود که مردم را امیدوار کند.

شاهرخی دیگر شاخصه حکومت علوی را فسادستیزی دانست و با بیان اینکه فسادستیزی مکمل عدالت‌ورزی است و باید با فساد در تمام اشکال آن مقابله کرد، اظهار کرد: تبعیض و توصیه فراقانونی ضدعدالت است و باعث می‌شود سرمایه اجتماعی به کمترین میزان خود برسد.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه محل مبارزه با فساد قوه مجریه است و این قوه باید منافذ نفوذ و ویژه‌خواری را ببندد و اگر کسی از منافذ ویژه‌خواری عبور کرد باید قول قضائیه با آن به شکل قاطع برخورد کند، ادامه داد: هر مدیری و هر کسی در مسیر تبعیض گام بردارد باید با مسئولیت خداحافظی کند و شبانه از مسئولیتش برکنار شود که نیازمند چنین اقدامات انقلابی در استان هستیم.

وی دیگر شاخصه حکومت علوی را مردمی بودن دانست و با بیان اینکه باید تلاش کرد بُعد مردمی بودن خدمتگزاران نظام اسلامی حفظ شود، گفت: مسئولان در کنار مردم باشند و خدمتگزاری به مردم را برای خود افتخار بدانند.

انتهای پیام
captcha