بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه همزمان با هفته دولت در خوزستان
کد خبر: 4080464
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه همزمان با هفته دولت در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۱۹۶پروژه‌ متنوع به مناسبت هفته دولت در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در رأس این پروژه‌ها طرح آبرسانی غدیر قرار دارد.

صادق خلیلیانبه گزارش ایکنا از خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، امروز، ۲ شهریور به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، همراه با جمعی از مسئولان استانی با حضور در گلزار شهدای اهواز ضمن شرکت در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

خلیلیان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت با گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید باهنر نامگذاری شده و نشان‌دهنده این است که دولت و دولتمردان ما باید در راه این دو شهید بزرگ قدم بردارند و این همان مسیری است که بر پایه اصول و آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان در راستای پاسداشت این دو شهید گرانقدر و برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید خدمتگذاری به ملت ایران را سرلوحه کار خود قرار داده و اجر این مسیر کمتر از شهادت در راه خداوند نخواهد بود.

وی همچنین درباره برنامه‌های هفته دولت در خوزستان اظهار کرد: ۱۹۶ پروژه‌ متنوع در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در راس آن‌ها طرح آبرسانی غدیر است. این طرح یک اَبَر پروژه بود و در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذراند و بعد از مرحله آزمایشی، آب شرب با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان گفت: این طرح به صورت اضطراری و میان مدت در چهارچوب مصوبه و سفر هیئت دولت انجام شده و ظرف حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید. طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که مشکل بخشی از نقاط بحرانی را برطرف کرد، در راستای طرح جامع فاضلاب بوده و از دیگر طرح‌های مصوبه سفر هیات دولت به استان است.

خلیلیان اضافه کرد: سال‌ها با مشکل آبی برای روستاها مواجه بودیم که خوشبختانه در سال گذشته آب یک‌هزار و ۱۰۰ روستا و در سال جاری جاری نیز آب ۴۰۰ روستا پایدار و تامین شد.

استاندار خوزستان با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت، گفت: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تخت‌ خواب به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خلیلیان ۲ خطه کردن راه آهن اهواز-اندیمشک را از دیگر در مصوبات سفر هیئت دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در‌ مجموع اعتبار ۳۴۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر هیات دولت به استان است که بخشی از پروژ‌های آن در هفته دولت افتتاح می‌شود و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم ظرف ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی در هفته دولت داریم، افزود: اقداماتی از سال گذشته برای احیای صنایع و کارخانجات راکد انجام شده و برخی از آن‌ها احیا و اشتغالزایی خوبی داشتند.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری که اشتغال‌زایی خوبی در استان خواهد داشت، یادآور شد: یکی از دستاورهای بزرگ نیز اقدامات انجام شده در مشکلات آبی در بخش کشاورزی بود که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم علیرغم ۲۱ درصد کاهش بارندگی، افزایش ۲۴ درصدی برای خرید تضمینی گندم و تولید آن داشته و قدمی برای خودکفایی و تامین نیازهای استان و کشور برداریم.

انتهای پیام
captcha