افتتاح ۶۰۰ پروژه اقتصادی در شاهرود به مناسبت هفته دولت
کد خبر: 4080471
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

افتتاح ۶۰۰ پروژه اقتصادی در شاهرود به مناسبت هفته دولت

فرماندار شاهرود از افتتاح و بهره‌برداری ۶٠٠ طرح با اعتباری بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

افتتاح 600 پروژه اقتصادی در شاهرود

به گزارش ایکنا از شاهرود، ابوطالب جلالی، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، شب گذشته، یکم شهریور، در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر در تشریح برنامه‌های این هفته گفت: در استان سمنان به مناسبت این هفته ۶٠٠ طرح با اعتباری بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد در شهرستان شاهرود آغاز عملیات و بهره‌برداری ١٣۴ پروژه با اعتبار یک هزار و صد میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ١٢٢ نفر را خواهیم داشت.

وی افزود: در همین راستا آغاز عملیات اجرایی ٢٣ پروژه و بهره‌برداری ١٠٠ پروژه در برنامه هفته دولت قرار دارد که ١١ پروژه اقتصادی با اعتبار ١۵٠ میلیارد نیز کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه سهم عددی پروژه‌های شاهرود از تعداد پروژه‌های استان ٢٢ درصد و سهم اعتباری این شهرستان از میزان کل اعتبارات استان ۵۵ درصد است اظهار کرد: از سال ٩٩ تاکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه اعتبارات شهرستان در هفته دولت بوده‌ایم.

معاون استاندار ادامه داد: در سال ١۴۰٠ علاوه بر رشد حدود دو برابری اعتبارات شهرستان، ٨٣۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهور نیز مصوب شده که ٢٢٠ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مجموع اعتبارات تخصیص یافته شهرستان شاهرود در سال گذشته به عدد ۵۴٠ میلیارد تومان رسیده است.

نماینده دولت در شهرستان شاهرود به تعدادی از پروژه‌های شاخص که در سال گذشته نیز کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شده‌اند اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی مانند کلنگ‌زنی ساخت ۵١۶ واحد لشگر ۵٨ ارتش با اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان همچنین بهره‌برداری فاز اول و کلنگ‌زنی فاز دوم مجموعه بزرگ ذوب آهن شاهرود با اعتبار هزار و صد میلیارد تومان از جمله پروژه‌هایی است که در آمار عددی و اعتباری هفته دولت امسال نیست اما اعتبارات قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

جلالی به سفر رئیس کمسیون عمران مجلس و تعدادی از معاونان وزرا به شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: در این سفر نزدیک به هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان برای شهرستان شاهرود در نظر گرفته شد که از مهم‌ترین پروژه‌های مورد نظر می‌توان به آغاز عملیات گازرسانی به خارتوران و طرود اشاره کرد که تا پایان آبان ماه امسال مناقصه پروژه توسط شرکت گاز انجام می‌شود.

فرماندار شاهرود تعیین و تکلیف پروژه های متوقف شده شهرستان را نیز از برنامه‌های جدی فرمانداری  برشمرد و گفت: در سالهای گذشته شاهد پروژه‌هایی بوده‌ایم که چندین سال بلاتکلیف بوده اما خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته اکنون پروژه‌هایی نظیر تقاطع غیر هم سطح سه‌راهی مجن، مسیر میامی- جیلان- کلاته خیج، محور بیارجمند- بردسکن، طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) و ورزشگاه شاهرود پس از چند سال بلا تکلیفی و سرعت کند پیشرفت در مرحله اجرایی قرار دارد.

به گفته وی؛ در همین راستا فاز اول ورزشگاه ١۵ هزار نفری شاهرود با اعتباری مطلوبی که برای آن در نظر گرفته شد به سرعت و در حال اجراست و فاز اول آن با ظرفیت ٣ هزار نفر تا دهه مبارکه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شاهرود در تشریح دغدغه جدی تأمین آب پایدار در شهرستان شاهرود یادآور شد: از سال ٨٨ تا ٩٩ بیش از ٣ هزار لیتر کاهش آب را در ثانیه داشته‌ایم که ناشی از تغییر اقلیم، کمبود بارش و البته سیاست‌گذاری‌ها و کم‌کاری‌ها در حوزه آب بوده است.

جلالی با بیان اینکه دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه آب در دست اقدام بوده  متذکر شد: در کوتاه‌مدت از طریق سدها و چاه‌ها و مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و صنعتی توانسته‌ایم از بحران عبور کنیم و شاهد قطعی آب بیش از یک ساعت در اوج فصل گرما نبودیم اما در بلندمدت باید برابر توافق ملی عملیات آبررسانی از سد کالپوش به شاهرود اجرایی شود و با وجود تأمین لوله جهت انتقال آب تا ٢٠ کیلومتری این سد کماکان استاندار و فرمانداری و سایر مسئولان به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.

این مقام عالی دولت در شاهرود اذعان کرد: در موضوع آب قطری نیز با وجود انتقال آب از ٢٠ تا ٣٠ لیتر در ثانیه که هم اکنون نیز جریان دارد، ٩ میلیارد تومان اعتبار جهت حفر چاه‌های عمیق در بالادست چشمه‌های قطری جذب شده اما با وجود جانمایی به دلیل سخت بودن راه دسترسی و دشواری عملیات اجرایی در سه مرحله مناقصه توسط آبفا هیچ شرکتی جهت پذیرفتن این پروژه داوطلب نشده که بنابر آخرین تصمیمات اگر در مرحله مناقصه پیش رو بازهم این اتفاق بیافتد، آبفا با شرکتی به صورت ترم تشریفات رایزنی خواهد کرد و امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع نیز به سرانجام برسد و میزان آب انتقالی از قطری به شاهرود افزایش یابد.

معاون استاندار؛ رفع مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان شاهرود، اجرای بهتر طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، مشکلات کشاورزان و مرغداران، ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن تورهای گردشگری آفرودی در جنگل ابر و موضوع فرودگاه شاهرود را از دیگر دغدغه‌های مسئولان شهرستان برشمرد.

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌ها اشاره کرد و افزود: پیشنهاد انتصاب مشاور علم و فناوری و امور نخبگان را جهت ارتباط فعال با دانشگاهیان به فرمانداری داده شده که این موضوع را نیز مطالبه خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha