لزوم تأمین اتوبوس برای جابجایی خدمه مواکب اربعین خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4080557
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

لزوم تأمین اتوبوس برای جابجایی خدمه مواکب اربعین خراسان‌جنوبی

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت یک هزار و 200 خدمه مواکب خراسان‌جنوبی با ناوگان عمومی به عراق منتقل می‌شوند، گفت: تأمین اتوبوس برای جابجایی این گروه‌ها از مواردی است که باید ادارات و سازمان‌ها کمک کنند.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی، امروز، دوم شهریورماه در شورای اداری استان با اشاره اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی ۵۲ موکب اربعین ساماندهی شده است، اظهار کرد: از این تعداد هشت موکب داخل استان بعد از ایام پایانی ماه صفر و زمان بازگشت زائران پاکستانی خدمت خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی با اشاره به گرمای هوا در اربعین امسال و سال‌های آینده و لزوم فراهم کردن امکانات سرمایشی، افزود: در همین راستا سایت استقرار مواکب خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم امامین جوادین با تورهای گلخانه‌ای مسقف می‌شود تا مشکلات گرمایی زائران را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است که در هر شیفت کاری ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در سایت مواکب خراسان‌جنوبی حضور یابند، تصریح کرد: اکنون چهار دستگاه یخ‌ساز برای تأمین یخ مورد نیاز زائران آماده شده است که در شبانه‌روز، ۶۰۰ قالب یخ تولید خواهد شد.

جوینده با بیان اینکه همچنین ۲۰۰ پنکه مه‌پاش خریداری شده و در حال نصب است، اظهار کرد: تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی برای استفاده زائران یکی از نیازهای اصلی است؛ دستگاه بسته‌بندی آب شرب خریداری شده است که بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha