برنامه خیریه اسلامی انگلیس برای شکستن رکورد جهانی اهدای خون
کد خبر: 4080653
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

برنامه خیریه اسلامی انگلیس برای شکستن رکورد جهانی اهدای خون

یک مؤسسه خیریه اسلامی در بریتانیا در تلاش است تا رکورد جهانی جدیدی را برای بیشترین اهدای خون در یک روز به ثبت برساند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از لنکشایر تلگراف، یک موسسه خیریه اسلامی در انگلیس قصد دارد با راه‌اندازی کمپینی رکورد جهانی جدیدی را برای بیشترین اهدای خون در یک روز به ثبت برساند. هدف از این برنامه، افزایش ذخیره پایین خون وزارت بهداشت این کشور ( NHS) و نجات جان بیش از 150 هزار نفر در سراسر جهان است.

منتظر راعی، مدیر سازمان Who is Hussain (حسین (ع) کیست؟) مدیریت اجرای برنامه آینده این کمپین با هشتگ  #GlobalBloodHeroes Day# (روز جهانی قهرمانان اهدای خون) را که در 27 آگوست 2022 (5 شهریور) اجرا می‌شود بر عهده دارد. هادی الحلی، یکی از ذینفعان اهدای خون و همچنین لیلا جاورد که برای نخستین بار خون اهدا می‌کند از دیگر همکاران او هستند.

این کمپین که در 350 مرکز بهداشتی در 23 کشور برگزار می‌شود، تلاش می‌کند تا 50 هزار اهداکننده خون را در شش قاره جهان جمع‌آوری کند.

این کمپین با پشتیبانی NHS Blood and Transplant، در مکان‌های مختلف در بریتانیا از جمله لندن، لیدز، بیرمنگام، لوتون و منچستر، ادینبورگ، گلاسکو و آبردین برگزار می‌شود.

«حسین کیست؟» سازمانی مردم‌نهاد و غیر انتفاعی است که هدف خود را آگاهی‌بخشی به مردم در مورد سیره و میراث امام حسین(ع) اعلام کرده است. این سازمان فعالیت‌های خود را در قالب اهدای خون و تأمین پناهگاه برای افراد بی‌خانمان شروع کرده و به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را در دیگر کشورها در قالب انواع کمک‌های خیرخواهانه مانند توزیع آب و غذا گسترش داده است.

به گفته مؤسسان این سازمان، «حسین کیست؟» به دنبال این است که جهان را با مردی الهام‌بخش که ۱۴ قرن پیش زندگی می‌کرد، آشنا کند. داوطلبان این سازمان خیریه عمدتاً از طریق تبلیغات عمومی، از جمله پوستر در مترو لندن، بیلبوردهای تبلیغاتی در مناطق برجسته شهری و پخش بروشور، عموم مردم را با فعالیت‌های خود آشنا کرده و به وب‌سایت این سازمان ارجاع می‌دهند.

چشم‌انداز اعلام شده این سازمان «دیدن دنیایی است که از شخصیت منحصر به فرد امام حسین(ع) الهام گرفته است».

انتهای پیام
captcha