نقشه راه جمعیت استان یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 4080662
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

نقشه راه جمعیت استان یزد تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد از تدوین نقشه راه جمعیت استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های این دفتر در هفت گروه کاری پیگیری می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها گروه کاری جمعیت است.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری یزد، مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، دوم شهریورماه در کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اینکه نقشه راه جمعیت استان تدوین می‌شود، اظهار کرد: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین خطرها کاهش جمعیت است، و این مهم به صورت‌ مستقیم با مردم ارتباط دارد و باید گروه‌های مردمی  در رأس کار قرار گیرند تا در سال‌های آینده در تله جمعیتی گرفتار نشویم.

وی به تشکیل قرارگاه جمعیت اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در استان به ریاست استاندار و جانشینی دفتر امور زنان و خانواده تشکیل شده و تا کنون در سه شهرستان ابرکوه، بهاباد و بافق به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: هفت گروه کاری از جمله؛ تحکیم خانواده، زیست عفیفانه، الگوی سوم زن مسلمان، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط و سلامت اجتماعی و کسب و کار پایدار در دفتر امور زنان و خانواده تشکیل شده و این هفت گروه کاری در راستای هم به‌صورت تسهیل‌گر و بسترساز فعالیت دارند.

حسینی‌مطلق با بیان اینکه اشتغال بانوان به‌ویژه اشتغال‌های خانگی را به صورت جدی در دفتر پیگیری می‌کنیم، گفت: در همین راستا جلساتی با بانوان کارآفرین برگزار شد تا با همکاری خیران و افراد توانمند شغل‌های خانگی برای بانوان ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha