تردد زائران از مرز مریوان؛ فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان
کد خبر: 4080680
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تردد زائران از مرز مریوان؛ فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تردد زائران اربعین حسینی برای اولین‌بار از مرز باشماق مریوان به کشور عراق، فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری مذهبی در کردستان است.

نشست با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان استان  به زائران اربعین

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان امروز، سوم شهریورماه در نشست با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان استان به زائران اربعین اظهار کرد: کردستان با وجود اماکن مذهبی، جاذبه‌های معنوی و فرهنگی فراوان ظرفیت‌ ویژه‌ای در حوزه گردشگری مذهبی دارد که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌‌ها در راستای توسعه‌ اقتصادی استان استفاده کرد.

وی افزود: هموطنانمان از سراسر کشور برای مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز باشماق مریوان و استان مراجعه می‌کنند، لذا باید ساماندهی اماکن عمومی و تقویت زیرساخت‌های خدماتی جزو اولویت‌های دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: علاوه بر خدمات مناسب به زائران می‌توان از این فرصت برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

وی در ادامه از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: رضایتمندی زائران و مسافران در ایام اربعین حسینی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد اجرایی است.

اربعین حسینی؛ حرکت بزرگ فرهنگی برای اتحاد جهان اسلام 

علی‌اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه این نشست گفت: یکی از مظاهر مهم اربعین حسینی علاوه بر همه کارکردهای دینی، یک حرکت بزرگ فرهنگی برای اتحاد جهان اسلام است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند زمینه و امکانات لازم را برای خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مهیا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان بیان کرد: اماکن عمومی از جمله نمازخانه‌های بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و زائران است و انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های ای اماکن اقدام شود.

وی با بیان اینکه مردم استان مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند، اظهار کرد: مردم کردستان با همکاری و همراهی مسئولان برای استقبال از زائرانی که از این استان عبور می‌کنند، آمادگی کامل دارند.

عظیمی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شأن مهمانان و زائران فعالیت کنیم.

انتهای پیام
captcha