مرکز اسناد ملی محلی برای حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی باشد
کد خبر: 4080794
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

مرکز اسناد ملی محلی برای حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی باشد

استاد دانشگاه یزد و مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه از نظر آیات و روایات هر اثری ذاتاً ارزش نگهداری ندارد گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد باید محلی برای حفاظت و نگهداری از آثار و اسناد ارزشمند تاریخی باشد.

نشست محمدرضا شایق مفسر قرآن با سعید زارع مدیرکل اسناد ملی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا شایق، استاد و مفسر قرآن کریم سوم شهریورماه در دیدار با سعید زارع، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اظهار کرد: از آنجا که در تاریخ اسلام روایت شده است؛ یکی از روش‌های مسلمانان  این بوده، زمانی که اتفاق مهمی در مکانی روی می‌داده، اثری در آنجا ساخته می‌شده است و همواره یکی از روش‌های شناسایی اهل بیت(ع) از طریق آثار و ابزاری بوده که از سایر اهل بیت(ع) در اختیارشان بوده، لذا نگهداری و حفاظت از اسناد و آثار تاریخی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در حفاظت و نگهداری از اسناد تاریخی و خلأیی که در این زمینه وجود دارد این است که همانقدر که نگهداری از آثار مثبت تاریخی دارای اهمیت است،  هر اثری شایسته نگهداری نیست و از نظر آیات و روایات هر اثری ذاتاً ارزش نگهداری ندارد و لذا مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد باید محلی برای حفاظت و نگهداری از آثار و اسناد ارزشمند تاریخی باشد.

در ادامه پس از  بیان فعالیت‌ها و شرح وظایف مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد توسط سعید زارع، مدیر کل این مرکز مقرر شد محمدرضا شایق در خصوص اهدا و اسکن اسناد و تصاویر شخصی خود و مصاحبه با واحد تاریخ شفاهی این مرکز و همچنین برگزاری جلسه میزگرد اسناد در آیینه آیات و روایات با این سازمان همکاری لازم را داشته باشد.

یادآور می‌شود محمدرضا شایق، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، حافظ کل قرآن و از آزادگان سرافزار است که در حوزه‌های هنری و به خصوص خطاطی و نقاشی تبحر ویژه ای دارد.

انتهای پیام
captcha