لرستان نیازمند بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و اداری است
کد خبر: 4080835
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

لرستان نیازمند بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و اداری است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم توجه به توسعه متوازن لرستان در سطح ملی گفت: لرستان نیازمند بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و اداری است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، جمعه چهارم شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در آیات ۴۲ تا ۴۵ ابراهیم خداوند پنج خصوصیات انسان ظالم در روز قیامت را ذکر می‌کند، اظهار کرد: چشم‌های ظالمان در قیامت به یک جا دوخته می‌شود و توان بستن چشم‌های خود را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دومین گرفتاری انسان‌های ظالم و متجاوز به حقوق دیگران این است که از حول و وحشت عذاب نمی‌توانند عذاب اطرافیان را ببینند و سرها را پایین می‌گیرند تا چشمشان به عذاب مجرمان نیفتد، تصریح کرد: گرفتاری و خصوصیت ظالمان در قیامت این است که آنچه می‌دانند از وجودشان تهی می‌شود‌.

شاهرخی با اشاره به اینکه خداوند به نبی مکرم اسلام دستور می‌دهد مردم را از روزی که عذاب به سمت آنان می‌آید، ادامه داد: خداوند سرنوشت ظالمان را بیان کرده بود ولی ظالمان پند نگرفتند و راه ظلم و ستم را پیش گرفتند و آنجا فرصت و جبرانی برای آنان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه عذاب برخی می‌گویند روز عذاب لحظه مرگ و برخی مفسران می‌گویند عذاب شامل عذاب دنیوی و اخروی است، خاطرنشان کرد: راه موفقیت و رستگاری در دنیا و آخرت تقوا و پرهیزگاری و عمل صالح است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نبی مکرم اسلام شخص باتقوا را به یک جهادگر در عرصه جهاد تشبیه می‌کند، گفت: شخص باتقوا مانند رزمنده در بین مردم حضور دارد و کنشگر اجتماعی است کمااینکه شخص باتقوا باید در فضای مجازی بر محور تقوا بگوید و بنویسد.

وی با بزرگداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند، ادامه داد: عمر شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود اما سوابق قبل و بعد از انقلاب شهیدان رجایی و باهنر مملو از اخلاص، مشی مردمی و خدمت است و مسئولان باید این دو شهیدان را الگو قرار دهند.

شاهرخی با اشاره به ایام ورود اسرای امام حسین(ع) به شام است، خاطرنشان کرد: کربلا تقابل جبهه حق و باطل بود عاشورا صحنه جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در جنگ روایت‌ها یزیدیان حرکت امام حسین(ع) را قیام بر علیه خلیفه مسلمین می‌دانستند، ادامه داد: با خطبه‌های حضرت زینب(س) مشخص شد این قیام، مبارزه با ظالمان است و این نگاه حضرت زینب(س) بود که باورها را تغییر داد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها کاروان اسرا پیروز شد، ادامه داد: روایت صحیح، آگاهی دادن درست و تاثیر بر روی اداره‌ها سبب پیروزی جبهه حق در کربلا شد.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس مجلس به لرستان در هفته اخیر در جهت تکمیل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان بود، اضافه کرد: تأکید بر اجرا و تکمیل سد معشوره، راه‌آهن سراسری، افزایش اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی، ساخت پنج هزار مسکن برای محرومان، تامین آب شرب برای ۷۰۰ روستا که تنش آبی دارند از دستاوردهای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لرستان بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان باید توسط لرستانی‌ها و کسانی که در این استان مسئولیت دارند ساخته شود، ادامه داد: دولت سیزدهم و کارگزاران نظام در سطح کشور و لرستان توسعه متوازن، فسادستیزی، ایجاد تحول، نفی تبعیض، توصیه‌های فراقانونی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و اداری در لرستان را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در سال ۹۸ سفر مسئولان به استان کم بود و امروز شاهد حضور مسئولان ملی به لرستان هستند، ادامه داد: آن روزهایی که لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد و کسی حرف نمی‌زد، به پایان رسیده است.

انتهای پیام
captcha