۵ شاخصه دولت اسلامی
کد خبر: 4080857
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

۵ شاخصه دولت اسلامی

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه تشکیل دولت اسلامی از انتظارات امام و رهبری انقلاب اسلامی است، به پنج شاخصه دولت اسلامی اشاره کرد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، چهارم شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به آیه 57 سوره مائده با محوریت تبری اظهار کرد: تولی و تبری یک اصل عقلی و شرعی و فطری است.

وی ادامه داد: دین تولی و تبری با دو معیار تأکید دارد.نخست اینکه معیار تولی و تبری باید با انگیزه الهی باشد و لاغیر. دوم اینکه دوستی باید با کسی باشد که مرتبط با خدا است و تبری باید نسبت به کسی باشد که از خدا بریده است.

دهقان‌نیری افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، اهل ایمان را از رفاقت و دوستی با کفار، منافقان، مشرکان، دشمنان بر حذر داشته است. ولی در این آیه شریفه دو گروه دیگر را ذکر کرده که ممکن است از کفار و منافقان باشند و ممکن است گوینده «لا اله الا الله» باشند، و آن دو گروه کسانی که دین خدا و دستورات ‌دینی را به سخره می‌گیرند و اشخاصی که با دین خدا بازی می‌کنند، هستند. آنگاه می‌فرماید نشانه تقوا و ایمان واقعی همین تبری است. «وَاتَّقُوا اللَّهَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ».

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به هفته دولت بیان کرد: یک وظیفه مردم در برابر دولت دارند و آن قدرشناسی از مسئولان در برابر زحمت‌هایی که متحمل شدند و یک وظیفه هم مسئولان دارند، وظیفه‌ای که از انتظارات امام و رهبری انقلاب اسلامی است، و آن تشکیل دولت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دولت اسلامی چند مشخصه دارد گفت: اولین شاخص، سلامت اعتقادی، و اخلاقی و مالی مدیران است. دومین شاخص، عدالت‌محوری و سومین شاخص، خدمت بی‌منت و جهادی به کشور و مردم است.

دهقان‌نیری مردم‌داری و مردم‌باوری را از دیگر شاخصه دولت اسلامی برشمرد و گفت: ‏پنجمین شاخص، قانون‌گرایی است. حضرت آقا فرمودند قانون ریل است؛ اگر از این ریل خارج شدیم، حتماً آسیب و صدمه است.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه ‏در آستانه ماه صفر قرار داریم، ماهی که آغاز تا پایان آن همراه با مصیبت است گفت: روز اول این ماه، روز ورود اهل بیت امام حسین(ع) به شهر شام است. مدت اقامت اسرای آل محمد در شهر شام بسیار کوتاه بود ولی در همین زمان کوتاه شام را متحول ساختند. وقت ورود به شام جشن گرفته بودند ولی وقت خروج همه گریه می‌کردند. هنگام ورود یزید سرمست از پیروزی بود، وقت خروج از شام، یزید تسلیم اراده اهل بیت بود. رمز این پیروزی را باید در دو سخنرانی مهم امام سجاد و زینب کبری جستجو کرد و آن جهاد تبیین و مقاومت در برابر دشمن بود.‏

انتهای پیام
captcha