برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه هنری لرستان + عکس
کد خبر: 4081063
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه هنری لرستان + عکس

چهار دوره آموزشی در رشته‌های موسیقی، شعر، داستان‌نویسی و پخش و نقدر آثار سینمایی ایران و جهان در حوزه هنری لرستان در حال برگزاری است.

برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه هنری لرستان + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، محمدحسین امیدی‌پور، مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان جمعه، چهارم شهریور با اشاره به برنامه‌ریزی آموزشی در حوزه هنری لرستان، گفت: یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های حوزه هنری ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت‌های هنری از طریق آموزش، شناسایی، تربیت و تقویت جریان‌های فکری و هنری هنرمندان است و در این راستا حوزه هنری تمام تلاش خود را در زمینه کشف استعدادهای خلاق و هنرمندان متعهد و تشویق جوانان و نوجوانان با برگزاری دوره‌های آموزشی خواهد داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره‌های آموزش تلاش شده با بهره‌گیری از اساتید مجرب زمینه و بستر لازم در جهت تشویق و ترغیب افراد برای گذراندن دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارتی، ایجاد بستری در جهت کشف استعدادها و توانمندی‌های هنرجویان و در خلق آثار و تولید آثار ارزشی و ارتقا سطح فکری و معرفتی جوانان و ارتقای توانایی و مهارت‌های هنرمندان جوان فراهم گردد.

امیدی‌‎پور اضافه کرد: یکی ازبرنامه‌های این واحد برگزاری سلسله کارگاه‌های پخش و نقد فیلم هر هفته با حضور فعالان سینمایی در حوزه هنری لرستان است، در این برنامه هر هفته یک اثر سینمایی با حضور علاقمندان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر فیلم‌سازان لرستانی با شیوه‌های نقد علمی آثار سینمایی و همچنین ارائه نمونه‌های برگزیده سینمای ایران و جهان در قالب این برنامه برای علاقمندان سینما اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به ارتقای سطح دانش سینمایی فعالان سینمایی در استان کمک کند و موجب تقویت بنیه علمی هنرمندان این رشته شود.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزش تئوری و‌مبانی موسیقی را از دیگر برنامه‌های واحد برشمرد و افزود: در این جلسات پیرامون ارتباط و پیوند مبانی موسیقی با نوازندگی سازهای ویولن و کمانچه مباحث آموزشی مطرح می شود.

امیدی‎پور با بیان اینکه جلسات هفتگی شعر فارسی و بومی و کارگاه داستان‌نویسی با حضور نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در حوزه هنری لرستان برگزارمی‌شود، افزود: در کارگاه شعر، ضمن شعرخوانی و نقد و بررسی و تحلیل  تحلیل اشعار مباحث آموزشی و نکات ادبی هم در قالب موضوعاتی همچون وزن، عروض، قافیه، تصویر تخیل و شعر معاصر به منظور آشنایی هنرجویان مطرح می‌شود.

انتهای پیام
captcha