سامانه خرید کتاب جای طرح‌های فصلی را می‌گیرد + صوت
کد خبر: 4081169
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

سامانه خرید کتاب جای طرح‌های فصلی را می‌گیرد + صوت

علی رمضانی از پایان یافتن طرح‌های فصلی کتاب در حمایت از کتابفروشان خبر داد و گفت: با سامانه خرید از کتابفروشی‌ها که در دست راه‌اندازی است، بستر اطمینان‌بخشتری برای این کار داریم.

علی رمضانی+مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از پایان یافتن طرح‌های فصلی کتاب در حمایت از کتابفروشان خبر داد و گفت: علاوه بر بهاره و تابستانه کتاب در سال جدید، زمستانه کتاب در سال 1400 هم برگزار نشد زیرا وقتی حمایتی صورت می‌گیرد، باید منجر به نتایج ملموس و عینی شود و به تعبیری حمایت‌ها به جای خودش اثر کند.

رمضانی ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب در دوره‌ای که پایه‌گذاری شد، تنها راهکاری بود که می‌شد از کتابفروشی‌ها حمایت کرد اما نقایصی هم داشت. وقتی ما یک مسئله‌ای را برای حل کردن روی میز می‌گذاریم، باید به ابعاد آن هم توجه کنیم؛ درصورتی‌که همین امروز هم برخی از شهرهای کشور کتابفروشی یا دسترسی به کتابفروشی ندارند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تأکید بر اینکه حمایت از کتابفروشی برای این است که مراجعه مردم به کتابفروشی و دسترسی آن‌ها به کتاب بیشتر شود، اضافه کرد: وقتی در بسیاری از شهرها کتابفروشی نداریم، این طرح علی‌رغم همه خوبی‌هایی که داشت، نمی‌توانست به نیاز آن‌ها پاسخ دهد. در نمایشگاه مجازی یک استاد از سراوان در استان سیستان‌وبلوچستان، یک دانشجو از خرمشهر یا یک اهل‌قلم از تبریز برای استفاده از یارانه خود در نمایشگاه کتاب لازم نبود به تهران بیایند؛ بلکه همان‌جا و در محل زندگی خودشان از حمایت‌های دولت بهره‌مند می‌شدند.

کد

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از کتابفروشی‌ها فقط برگزاری طرح‌های فصلی نبود و طبعاً باید به ابعاد دیگر آن مثل توسعه ویترین، بحث افزایش کتابفروشی‌ها و سطح دسترسی مردم هم  توجه می‌شد؛ تصریح کرد: باید بستری اتفاق می‌افتاد که برای همه اطمینان‌آور باشد و بتوان مشارکت‌های بیشتری را جلب کرد. ما با سامانه خرید از کتابفروشی‌ها که در دست راه‌اندازی است، تلاش می‌کنیم به خیلی از این مسائل پاسخ دهیم.

انتهای پیام
captcha