افتتاح مدرسه خیرساز ازندریان
کد خبر: 4081215
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
در چهارمین روز از هفته دولت؛

افتتاح مدرسه خیرساز ازندریان

مدرسه خیر ساز محمد رسول‌الله(ص) شهر ازندریان، نهضت آسفالت در سراسر شهرستان، سامانه نوین آبیاری، پروژه بهسازی معابر روستایی و تامین تسهیلات نوسازی یک‌صد و ۷۴ واحد روستایی و ... همزمان با چهارمین روز از هفته دولت افتتاح شد

افتتاح مدرسهبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان امروز 5 شهریور ماه در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمرانی همزمان با هفته دولت در ملایر اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال افزایشِ کیفیت، بهره‌‌وری و همچنین کاهش هزینه‌های تولید است.

وی در آئین کلنگ زنی فاز اول شهرک گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری شرکت دشت مهر، و تبریک‌ هفته دولت، گفت: همه مسئولان و کارگزاران نظام افتخار می‌کنند که پیرو راهِ شهیدان رجایی و باهنر هستند.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان در منطقه‌ای قرار دارد که خشکسالی آن را فرا گرفته است؛ میزان بارندگی و نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، به طور متوسط ۴۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در اکثر نقاط استان به ویژه در مرکز استان درگیر کم‌آبی، آب کشاورزی به‌ویژه آب شُرب هستیم.

قاسمی فرزاد افزود: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود؛ بنابراین باید این میزان مدیریت و به حداقل ممکن برسد.

وی تغییر الگوی کشت، را  یکی از مهم‌ترین راه‌ها و اقدامات در راستای کاهش مصرف بی‌رویه آب دانست و تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان باید برنامه استفاده از محصولات کم‌آب‌بر در سال آینده را در دستور کار جدی قرار دهد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در سفر خود به استان، در مبحث کشاورزی، بر استفاده بهینه از آب و خاک، تاکید کرد و امروز با هدف افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت با همراهی مدیران و مسئولان مربوطه در شهرستان ملایر حاضر شدیم.

یادآورمی‌شود؛ پروژه‌هایی که امروز با حضور استاندار همدان افتتاح و کلنگ‌زنی شد شامل  مدرسه خیرساز محمد رسول‌الله(ص) شهر ازندریان، نهضت آسفالت در سراسر شهرستان، سامانه نوین آبیاری، پروژه بهسازی معابر روستایی و تامین تسهیلات نوسازی یک‌صد و ۷۴ واحد روستایی بود.

همچنین شهرک گلخانه‌ای با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار، ۱۰ هکتار از فاز اول آن زیر کشت گلخانه‌ای قرار گرفته و ۴۵۰نفر اشتغال زایی خواهد داشت کلنگ زنی شد، طبق برنامه سرمایه گذار، این پروژه در سال آینده راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

هم‌چنین ساختمان اتفاقات و عملیات و امور نواحی برق ملایر، دیسپاچینگ جنوب استان افتتاح شد. این ساختمان در سه طبقه به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان احدتث شده است.

انتهای پیام
captcha