«تجلی انسان در قرآن» منتشر شد
کد خبر: 4081353
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

«تجلی انسان در قرآن» منتشر شد

موسسه بوستان کتاب، تفسیر سوره انسان را در قالب کتاب «تجلی انسان در قرآن» اثر آیت‌الله علی کریمی روانه بازار کتاب کرد.

تفسیری از سوره انسان در «تجلی انسان در قرآن» منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «تجلی انسان در قرآن؛ تفسیر سوره انسان» اثر آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی به همت موسسه بوستان کتاب در ۳۰۴ صفحه منتشر شد.

سوره انسان ازجمله سوره‌های با عظمت قرآن است که مفاهیم بلندی در پاسخ به شبهه‌افکنان درباره جبر و اختیار، سودمندی دین در شکل دادن به شخصیت آدمی، فضیلت پیامبر و اهل‌بیت مطهرش(ع) و خلقت بهشت و جهنم و ثواب و عقاب بیان کرده است و هر انسان منصفی را به تأمل در آن‌ها فرامی‌خواند.

آنان که منکر فضیلت و عظمت اهل‌بیت پیغمبرند، در شعاع راهنمایی‌های این قسمت از قرآن، به اشتباه بزرگ خود پی می‌برند. این سوره منشور عظمت خاندان پیغمبر و برتری آنان بر دیگران است و ازاین‌جهت پیروان خلافت غاصب و رسوا می‌کند.  

بهترین میزان شناسایی عترت پیغمبر، بیانات گرم این سوره و تعبیر‌های بالای آن است.

در این دنیای پر فتنه و موقعیت خطیر دینی و عقاید گوناگون و آشوب مذهبی، کتاب حاضر افکار خواننده را متوجه کتاب خدا و اولیای پروردگار می‌کند و به راهنمایی قرآن مجید و هدایت آل عصمت، از انسان در تمام مراحل بحث می‌کند.

کتاب حاضر قسمتی مهم از معارف و اصول عقاید اسلامی و نیز بخش چشمگیری از اخلاق فاضله انسانی و زوایای از تاریخ اسلام را روشن می‌کند.

در ابتدای این اثر به بیان توضیحاتی درباره سوره انسان پرداخته شده و ازجمله این مباحث می‌توان به شماره سوره انسان و آیات آن، اسامی سوره انسان، تفسیر‌های سوره انسان، ثواب قرائت این سوره، مکی و مدنی بودن آن، شأن نزول سوره مذکور، سوره انسان در اشعار، مسائل فقهی در سوره هل اتی، و نکته‌های روانی اخلاقی و اجتماعی این سوره اشاره کرد.

پس از بیان این مقدمه، تفسیری از تمامی آیات این سوره ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha