اجرای مسیر قم-ورجان با روی کار آمدن دولت سیزدهم
کد خبر: 4081476
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

اجرای مسیر قم-ورجان با روی کار آمدن دولت سیزدهم

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه در کهک موردتوجه است و مسیر قم ورجان که تلفات زیادی داشته‌ در دست اقدام است، گفت: کارهای مقدماتی این پروژه در سه ماه گذشته آغاز شد و مسیر چهار خط شدن کهک تا ورجان در حال اجرا است.

عليرضا گلچين‌پور، فرماندار شهرستان کهکبه گزارش ایکنا از قم، عليرضا گلچين‌پور، فرماندار شهرستان کهک، طی سخنانی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره 470 شهید شهرستان کهک، با اشاره به وضعیت این شهرستان اظهار کرد: کهک شهرستانی با موقعیت گردشگری است، اما ظرفیت‌های باغداری و کشاورزی همچون 180 واحد مرغداری و دو شهرک صنعتی فعال در زمینه اشتغال‌زایی دارد.

وی با تقدیر از تلاش مسئولان در زمینه شرایط تقسیماتی شهرستان کهک، ابراز کرد: در این راستا اقدامات خوبی شکل گرفت و در سال جاری با بررسی و برنامه‌ریزی بهتر 21 مصوبه در کهک دنبال شد.

فرماندار شهرستان کهک با بیان اینکه 40 مورد برنامه عمرانی برای کهک داریم، افزود: در شهرستان جدید کهک برای زیرساخت‌های اداری، 30 هکتار به بافت مسکونی و اداری کهک اضافه شد و سایت اداری خوبی در سطح شهرستان در حال طراحی است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر 27 اداره در سطح شهرستان فعال است و 19 اداره دیگر ازجمله فنی و حرفه‌ای و ادارات در ارتباط با اشتغال‌زایی موردنیاز بوده که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

گلچين‌پور با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه در کهک موردتوجه است و مسیر قم-ورجان که تلفات زیادی در این جاده‌ای داشته‌ایم، در دست اقدام است، تصریح کرد: کارهای مقدماتی این پروژه در سه ماه گذشته آغاز شد و مسیر چهار خط شدن کهک تا ورجان در حال اجرا است.

وی ابراز کرد: این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که از تهاتر نفت با قرارگاه انجام‌شده است و تا یک سال دیگر به نتیجه می‌رسد؛ از طرفی برای ورودی ورجان نیز 80 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و پل ورجان در دست اجراست که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به اینکه با توجه به نوسانات برق منطقه و تأکیدات استاندار، کار مقدماتی شروع شد و ایجاد پست 63 کیلوولت در دستور کار است، گفت: زمین پروژه تملک شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده که استعلامات انجام‌شده و با اجرای آن5 مگاوات به برق شهرستان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی، افزود: روکش آسفالت شهرستان با سه میلیارد تومان در چند ماه قبل انجام شد و خط‌کشی مسیر در دست اقدام است.

گلچين‌پور گفت: در جهت رفع کمبود آب در سطح شهر نیز اقدامات خوبی انجام‌شده و آبفا 77 میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه آب در نظر گرفته که مهم‌ترین پروژه در سطح شهرستان آب‌رسانی به بیدهند و کرمجگان از سرشاخه دز با 32 میلیارد تومان است.

فرماندار کهک عنوان کرد: وضعیت پروژه مسکن ملی شهرستان هر ماه در کارگروه استان رصد می‌شود و کهک نخستین شهر در اجرای مسکن ملی است و در حال حاضر 30 درصد پروژه انجام و 100 واحد در حال ساخت است.

وی یکی از مزایایی شهرستان شدن را جدا بودن کمیته برنامه‌ریزی و اعتبارات دانست و افزود: 7 درصد از درآمد استان از تملک دارایی، از قم جداشده و با توجه به اشرافی که به شهرستان و وضعیت عمرانی داریم می‌توانیم پروژه‌ها را طبق اولویت پیگیری کنیم.

گلچين‌پور تصریح کرد: سه پارک تفریحی و گردشگری در حال اقدام است که برای هر پارک 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی در مورد اقدامات گردشگری در شهرستان کهک افزود: پیشنهاد ساخت کمپ گردشگری سه‌راهی قبادبزن ارائه و تائید شد و اعتباری برای آن در نظر گرفته شد و همچنین اخیراً نیز استاندار قم بازدیدی از 8 پروژه نیمه‌تمام شهرستان داشت که سه پروژه بوم گردی در کرمجگان، میم و فردو در حال تکمیل است.

فرماندار کهک ابراز کرد: همچنین مدارسی در سطح شهرستان از اعتبارات دولتی و خیرین در حال ساخت است و در این زمینه مدرسه‌ای در منطقه مسکن مهر کهک با 95 درصد پیشرفت برای 400 دانش‌آموز به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تردد 1000 دانش‌آموز شهرستان به قم، ساخت این مدرسه با 10 میلیارد تومان اعتبار ظرفیت خوبی به شمار می‌رود؛ همچنین مدرسه دیگری در روستای خورآباد در حال تکمیل است و در چند روز دیگر افتتاح و دبیرستانی در روستای صرم نیز در حال اجرا بوده که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

گلچين‌پور با اشاره به پروژه‌های ورزشی این شهرستان تصریح کرد: احداث سالن ورزشی در کرمجگان با 2 میلیارد اعتبار، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه میلیارد تومان از اعتبار دولتی برای تکمیل و تجهیز آن در سال جدید در نظر گرفته‌شده است، همچنین افتتاح سالن کشتی روستای فردو با 500 میلیون تومان اعتبار را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در این هفته پروژه‌های گردشگری در کهک افتتاح می‌شود، کلنگ پروژه منزلگاه ملاصدرا به زمین‌خورده و اجرای تفریحگاه ملاصدرا نیز ازجمله پروژه‌هایی است که به‌زودی اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود، در این خصوص باید ظرفیت لازم را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

فرماندار کهک در مورد بوم گردی گفت: در سطح شهرستان با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بوم گردی را در اولویت قرار می‌دهیم و دراین‌باره تسهیلاتی تعریف‌شده است که البته پروژه گردشگری متعدد است، اما اقامتی و بوم گردی محدود است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بومی، استانی و ملی داریم، اما پروژه‌هایی را در منطقه در اولویت قرار می‌دهیم که جدید و تازه در زمینه گردشگری و بومی گردی باشد.

گلچين‌پور با بیان اینکه یکی از انتظارات مردم دنبال کردن طرح‌های هادی است، اضافه کرد: بسیاری از مردم از الحاق و تغییرات کاربری و واگذاری زمین گلایه‌مندی‌هایی داشتند که در چند ماه اخیر با همت استاندار بخش زیادی از این مشکلات رفع شده است.

وی ابراز کرد: طبق تأکید دولت و استاندار رفع مشکلات طرح هادی و بازنگری این طرح و الحاقات با جدیت دنبال می‌شود و در واگذاری زمین در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی افتاده است.

فرماندار شهرستان کهک یادآور شد: شهرستان شدن مزایای خوبی برای مردم داشته است در گذشته برای هر کاری مردم باید به قم مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر کمیته فنی در فرمانداری داریم و دهیار پیشنهاد می‌دهد و بنیاد مسکن بررسی می‌کند، در چند ماه اخیر با تحولات رضایتمندی خوبی ایجادشده است.

انتهای پیام
captcha