گفتمان فرهنگی در کردستان تقویت شود
کد خبر: 4081484
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

گفتمان فرهنگی در کردستان تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از مهم‌ترین راهبردهای نامگذاری کردستان به عنوان استان فرهنگی غلبه گفتمان فرهنگی بر امنیتی بوده است، هم اکنون وظیفه ما در این عرصه ترویج و تبلیغ فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

دیدار نماینده ولی فقیه با کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ششم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دیدار با کارمندان و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی - هنری فجر و تالار مرکزی سنندج اظهار کرد: استان کردستان به فرموده مقام معظم رهبری استانی فرهنگی است و ما دنباله رو مطالبات رهبری در عرصه فرهنگ کردستان هستیم.

وی افزود: غلبه گفتمان فرهنگی بر امنیتی از جمله مهم‌ترین راهبردهای نامگذاری استان به عنوان استان فرهنگی بوده است، در ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی در استان مشکلات و نارسایی‌های وجود داشت هم اکنون وظیفه ما در این عرصه ترویج و تبلیغ فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: لازم است ذهنیت‌ها را از طریق فرهنگ و هنر چه در داخل و چه خارج از استان تغییر دهیم، در واقع استان کردستان استان علم و ادب و هنر است با وجود اساتید و هنرمندان برجسته از جمله استاد قطب‌الدین صادقی در عرصه نمایش و خانواده کامکارها در عرصه موسیقی، بایستی این مفاخر استان را به سراسر ایران و دنیا معرفی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: استان در عرصه فرهنگ و هنر بسیار پربار است، ضروری است نگاه صرف امنیتی را از استان با همکاری فعالان عرصه فرهنگ و هنر دور کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه نیاز به تغییر و پیشرفت دارد، گفت: تا زمانی که فکر و اندیشه پیشرفت نکند، دیدگاه‌ها اصلاح نشود و این نیز با مطالعه و کنکاش در متون و اندیشه بشری موجود در کتب و علوم بشری میسر خواهد شد، پیشرفت و توسعه صورت نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: در دنیایی امروز برای پیشرفت و توسعه نیاز به مطالعه داریم همه بایستی مطالعه را در زندگی نهادینه کنیم و برای فراهم کردن شرایط ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش وافر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره مجدد به مفاخر و مشاهیر استان کردستان، افزود: در کردستان نیاز به رسانه‌ای داریم در سطح کشور منتشر و مشاهیر و مفاخر کردستان را به همه ایران معرفی کند.

وی انتشار مجله‌ای وزین برای معرفی توانمندی‌ها و مفاخر استان را ضروری دانست و گفت: نوآوری در فعالیت‌های فرهنگ و هنری نیاز امروز جامعه است، ایده‌پردازی در عرصه فرهنگ و هنر و هدایت افکار عمومی با استفاده از ابتکارات و نوآوری‌های روز نیاز است.

حجت‌الاسلام پورذهبی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سرمایه‌های انسانی ما از بزرگترین نعمت های ماست، استان کردستان واقعاً کم برخوردار نیست .

وی با اشاره به لطمات کرونا به سیستم اداری گفت: در ایام شیوع کرونا می‌توانستیم از نعمت بزرگ کتاب بهره‌های فراوانی ببریم، هم اکنون جامعه ما نیاز به تقویت فکر و اندیشه با استفاده از مطالعه و کنکاش در اندیشه بشری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان فضاهای فرهنگی و هنری را فرصتی برای شما اداره‌کنندگان و مدیران عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: شرایط لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار فرهنگی و هنر فراهم و آسان‌سازی کنیم، این مجتمع‌های فرهنگی و هنری را با همه امکانات در اختیار گروه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری قرار دهیم، اگر این مجتمع خلوت باشد بدون شک نشانه عدم کارایی ماست.

وی با قدردانی از کارکنان و مدیران گذشته مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: کارها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خوبی در گذشته صورت گرفته است و هم اکنون نیاز به فعالیت‌های بیشتر و نوآورانه‌تر داریم.

گفتنی است؛ در پایان نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مجموعه بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین پروژه در دست احداث تالار مرکزی سنندج به اتفاق علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کارشناسان مربوطه بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha