شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند
کد خبر: 4081704
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در يک سال گذشته تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، هفتم شهریورماه، در مراسم رونمایی و افتتاح 9 طرح فناورانه و دانش‌بنیان با اشاره با نام‌گذاری امسال تأکید کرد: مدیریت اجرایی استان از هر پشتیبانی و اقدام لازم تسهیل‌گری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی لزوم عملیاتی شدن طرح‌های پژوهشی نظری در مراکز دانشگاهی را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در واحدهای تولیدی برای رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرینی کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جبران شود.

خرم، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان باید مرکز هدایت بازیگران عرصه دانش‌بنیان باشد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به هماهنگی و هم‌راستایی مجموعه فعالان این عرصه است که پارک علم و فناوری استان این مسیر را با فراگیرترین چتر علمی خود هموار کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در يک سال گذشته تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی ابراز امیدواری کرد با تجمیع دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران عرصه فناوری و دانش‌بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، تبریز به جایگاه اصلی خود در این عرصه برسد.

عبدارضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر ذکر کرد و افزود: مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، پارک علم و فناوری استان اخیرا به عنوان پارک سطح یک و توسعه‌یافته ارزیابی شد.

انتهای پیام
captcha